Nu börjar det likna nåt!

Nämen hej! Det blev visst en veckas blogguppehåll :) Det har ju inte funnits särskilt mycket trevligt att skriva om eftersom jag mest har mystränat och vilat. Men nu verkar kroppen vara på gång igen! Min lilla överansträngning i ryggen har lugnat sig och känns inte alls längre.

I helgen har jag varit på en liten weekend i Malmö och Köpenhamn, strosat, shoppat, myst och ätit kalasgod mat (…och massor av choklad). Så på söndagen hade vi bestämt oss för att söka upp Crossfit Fabriken i Malmö och vara med på ett pass för att få använda all den där maten till något vettigt. Det visade sig vara en team wod och dessutom en chipper, så det blev en ordentlig genomkörare. Härligt!

Jag höll igen lite på vikterna, körde inte RX, men kunde ändå hålla bra tempo och kroppsviktsövningarna gick bra. Det här var woden:

Photo 2014-06-29 12 38 55

Uppvärmningen till vänster och woden till höger.

100 cal row
80 pull ups
60 deadlift
40 TTB
20 thrusters
40 KB svingar
60 box over jump
80 wall balls
100 double unders

Jag jobbade ihop med en tjej som hette Nicole som var duktig, vi var rätt jämna styrkemässigt men hon blev snabbare trött i flås-momenten. Rodden gick bra, det sved lite i de små rumpmusklerna, men det var bara att dra långt och effektivt.
Pull upsen kippade jag utan gummiband och jag började göra fler så att Nicole kunde vila lite efter rodden. Fick ihop 20 st innan hon tog över, sen vet jag inte hur många jag gjorde… men vi betade av dem.
Marklyften körde vi enligt rekomendationen, 40 kg. Det var inga konstigheter. Gjorde 15 st i taget och växlade. Toes to bar är ju inte min starka sida. Jag har svårt att få flyt i rörelsen och måste hänga ner o ”ladda om” efter varje. Hur mycket jag än försöker att gå upp direkt så lyder inte kroppen och tårna kommer inte upp… frustrerande! Men jag orkade göra typ 3 i taget, ner o skaka loss lite och så höll jag på så, i typ 10 reps. Vi delade ganska lika här har jag för mig. Här gick min vänster hand sönder dock :( Trots att jag hade mina fiffiga handskydd så blev det sådan friktion att det lossnade lite hud mitt i handflatan. Det gör så jävla ont… men som tur var så hade jag typ bara 3 reps kvar när det hände.

Sen var det dags för thrusters, och egentligen skulle man ha kvar vikten från marklyften, dvs 40 kg, vilket är astungt! Så vi plockade av o nöjde oss med 30 kg, och körde 5 reps åt gången. Flöt på bra och jag kände mig stark. Att lyfta stången över huvudet var inga problem, så länge jag fokuserade stenhårt på att verkligen hålla bålen i balans och inte svanka.
KB-svingarna gick snabbt att beta av, jag körde inte med RX-vikt här heller. utan tog 16 kg klotet faktiskt. Nicole körde med 20 kg. Jag fortsatte studsa iväg på box over-hoppen, det kändes bra och jag kunde hålla snabbt tempo o benen. Kul! Här hade Nicole det jättejobbigt, hon var supertrött och jag försökte peppa igång henne lite igen. Wallballsen blev tuffa för henne också, men vi delade ändå hyfsat lika på repsen har jag för mig, hon jobbade hårt. När vi äntligen blev av med de där jävla bollarna var det bara hopprepet kvar. Och det var inte så enkelt för det här var tunga, lite tjockade hopprep än vad jag är van vid så mina DU’s funkade ju knappt alls, haha! Men jag gav mig inte och fick ihop mina 50 reps. Nicole körde singlar.

Photo 2014-06-29 13 01 45

Smile!

Det blev nästan 30 min jobb exakt. Rejält svettiga och trötta. Men jag var ändå så glad över hur kroppen kändes o hur mycket krut jag hade i den. Skönt! Jag hade dessutom testat att göra 2 st thrusters med 40 kg på uppvärmningen och det gick o ryggen kändes bra, väldigt gött besked.

Nu känns det som om jag kan trappa upp lite o se om jag kan köra med typ vanliga vikter, jag ska inte dra på för många pass, utan jag tror att det är bättre att vara noga med vilan för att kunna köra ordentligt på passen nu. Lagom till semestern kanske kroppen är beredd på att pressa på lite mer.

Photo 2014-06-29 12 39 18

Tack Crossfit Fabriken för gästvänligheten och ett härligt pass! 

 

 

 

Taggad , , ,

Kommentera

