Ett litet inlägg om sommar-ambitioner

Tänkte skriva en lista på saker jag vill jobba på och känna att jag har blivit lite, lite bättre på när sommaren går över till höst. Och att jag senare i höst känner mig stabilare på den nivån. Here it goes:

Armhävningar: Jag vill kunna klara 3 x 10 st strikta, med tajta armar nära kroppen, på tårna utan att vara nära döden. Idag klarar jag 10 st om jag är fräsch i armarna, men de 2 andra seten blir gärna typ 7-8 st, och jag behöver ta pauser i seten. Jag vill kunna göra armhävningar på ett bättre sätt i en wod, nu får jag nästan alltid gå ner på knäna ganska omgående.

Pull ups: Fortsätta min utveckling och bli mer säker på 3-5 strikta. Gärna kunna klara av 3 x 5 st med en del vila mellan seten såklart… Och det hade varit snyggt att putsa pb’t, som idag är 5 strikta. Och i en wod kunna göra fler kippade i rad utan vila, tror att jag brukar kunna göra 4-6 st beroende på vad vi gör för andra grejer.

Handstående: Kunna komma upp på första försöket hela tiden. Och allmänt öva på att vara trygg upp å ner. När jag känner mig starkare här börja så smått smyga in HSPU-övningar med kuddar såklart. Och det är okej att börja med 3 st (lovar att inte skvallra ;)

Huvudstående: Bli mer säker även här och komma upp utan tvekan. Hitta rätt bålmuskler snabbare.

Nu när jag ser det framför mig så här så ser jag ju själv att det bara är gymnastiska övningar, kroppsvikt och främst överkroppen som får jobba. Men det kanske är exakt vad jag behöver! Det är ju här jag har mina svagheter, i alla fall de svagheter jag kan identifiera själv. Förutom att min back o front squat alltid kan bli bättre….

Det är ganska basic övningar och det är inte så mycket annat jag kan göra än att traggla på. Hitta bra serier o reps att jobba på, kanske få lite hjälp av någon coach, och skriva ner vad jag klarar av så att jag ser att det går framåt. Egentligen kan jag tycka att det är lite märkligt att överkroppen känns svag. Jag har ju fått ett par rejäla, breda axlar att jobba med så jag borde ha bra förutsättningar för att ganska snabbt bli stark där. Men så har det inte riktigt blivit… Det tar så lång tid! Och varje gång dessa övningar kommer på träningarna så känner jag mig alltid lite kass. Jag vill bli stabilare och starkare.

Hej semesterträning!

Taggad , ,

Kommentera

