Jo, det rullar på. Själv då?

Det här med att kombinera semester, träning och bloggande går inte särskilt bra för min del. Själva träningen och  semestrandet går alldeles utmärkt och det är väl det viktiga egentligen.

Jag har kunnat hålla mig till planen o kör 3 dagar träning o sen 1 dag vila och så rullar jag på så. Det är skönt och jag får svettas som jag aldrig svettats förut i den här 30-graders värmen. Igår åkte tom linnet av under passet. Det här med att slänga av sig tröjan/linnet brukar mest vara något som grabbarna sysslar med och jag tänker inte så mycket på det längre. Jag brukar ändå låta bli för jag tycker det känns kladdigt och sen är ju inte magen min favoritdel av kroppen direkt. Men så här o bikini-tider så kändes det liksom inte så konstigt. Och linnet bara klistrande sig på kroppen ändå, oskönt!

Annars då? Första yogapasset av sex genomfördes i söndags på Göta. Det var kul, svårt och jobbigt. Jag ser verkligen fram emot att för första gången faktiskt göra yoga regelbundet. Ska bli spännande o se om jag känner någon skillnad i kroppen. Om jag faktiskt blir lite rörligare och starkare. Instruktören Sam var jättebra och jag kommer inte ha några problem att ställa klockan varje söndagsmorgon framöver. Det kändes däremot ovant att yoga i Götas lokaler istället för någon tjusig yogasal med tända ljus och stämningsmusik, men det funkade fint till ventilationstrummans brus också.

Den här veckan är det PB-vecka på schemat, men jag är lite tveksam till om jag kommer lyckas klämma dit något bra faktiskt. Igår körde vi pull ups, push ups o double unders. Pull upsen lyckades jag bara tangera det rekord jag har, 5 st, vilket iofs var betryggande. Men det finns verkligen inte en enda till i armarna just nu. Jag är nöjd ändå om man ser på lite längre sikt, det var ju faktiskt bara i vintras jag gjorde min första strikta någonsin. Push upsen sliter jag ju med dagligen. Men jag vet inte om jag någonsin maxat i det faktiskt, men det gjorde vi igår. 16 st på tå o med armarna tajt intill kroppen blev det. Det känns okej, men ändå frustrerande att det ska kännas så tungt. Double unders är som vanligt ett av mina mest hatade moment. Och jag kom inte ens i närheten av mina 21 st som jag gjort en gång tidigare.

Idag kan man välja att maxa i marklyft eller i squat clean, alltså en hel frivändning ända ner i djupet. Jag vet inte riktigt vad jag ska välja… Marklyft är ju roligt, och vem vet, jag kanske kan putsa mitt pb från april? Jag har ju fortfarande lite ont i handlederna ibland när jag kör cleans, så jag vet inte om jag verkligen vill riskera att slå upp skadan igen. Jag kan nog vänta ett tag till att maxa där, även om det är ett av mina favvolyft.

Taggad , ,

Kommentera

