Ett pass avklarat, 39 kvar…

Igår var det premiär för ITT-passen med coach på Göta. Det blev en trevlig stund och såg nog mest ut som en lekstuga eller ”hela havet stormar” :) Folk lyfte stänger, knäböjde o pushade. Några andra hängde i ringar, låg på golvet, hängde i riggen, stod på händer. Och jag stod o gjorde snatch komplex.

Det var lite nervöst, eftersom jag liksom inte riktigt vet hur det här ska gå eller vart det kan ta mig. Och om jag klarar av det. Är tekniken tillräckligt bra? Jag har ju hört att den är det, men när man står där så har jag ändå svårt att hitta den där riktigt känslan av ”-Det här kan jag” när det gäller just snatch-övningar. Det är ett så jäkla svårt lyft… Men det kanske känns bättre så småningom, om jag fortsätter att träna på det.

Sen var jag lite osäker på hur mycket coachen faktiskt skulle hinna med att rätta när han ska hinna med att hjälpa 4 olika grupper som gör helt olika saker i salen. Men, just det här passet så funkade det bra, i alla fall för mig. Jag är nöjd med de rättningar jag fick och jag kände att det blev lite skillnad när jag fokuserade på att ändra just detta.

Igår var tappade jag tydligen mina trapps lite och fick tänka på att få till draget ordentligt och utnyttja den kraften innan jag dyker under. Jag kommer väldigt ofta i lite framåtlut o får nästan alltid ”jaga” stången lite framåt. Återigen blir det så tydligt att man behöver jobba mer på kroppskontrollen.

Och jag fick träna ordentligt på snatch pull, jag var visst lite ringrostig där. Det är ungefär som ett snatch deadlift som skulle gå långsamt. Att lyfta långsamt är svårt när vikten inte är så tung. Men jag kommer nog få fler chanser att öva på det också, så det ordnar sig.

Ovanpå detta blev det 5×5 knäböj o 5×5 push press. Sen la jag till till push ups också för att kolla av vilken nivå i det programmet jag ska börja med. Jag gjorde 6×12 av en knä-variant, så nu kan jag gå vidare till nästa nivå o bara fortsätta nöta vanliga strikta. 6×12 ska jag klara innan jag får fortsätta till nästa och jag har några kvar för att fixa det.

Det känns väääldigt bra med vilodag idag. Jag är helt slut överallt. Träningsvärk all over the place.

Taggad ,

Kommentera

