Jackie, Elizabeth och de andra tjejerna.

Det är tjejvecka på Göta. ”Tjejvecka” som i att vi varje dag får ge oss på en av The benchmark girls som Mackan har valt ut. Tydligen har han tänkt köra en period med målinriktad metcon-träning för de som väljer att hänga på och sedan köra dessa wodar igen om typ 2 månader eller nåt o se om det har blivit någon skillnad på tider eller vikter. Då känns det lite extra trist att jag lovat mig själv att köra extra oly-träning istället och dra ner på de vanliga metconpassen. Jag vill ju också vara med och köra girls workouts! Men, jag har gett mig dispens att iaf vara med på 2 pass denna veckan. Förra veckan blev det bara ett vanligt cf-pass, men å andra sidan blev det faktiskt en variant på Jackie, så det blev lite försmak på tjejveckan.

Igår körde jag morgonpass och fick känna på hur Elizabeth får kroppen att må. Det är en klassisk 21-15-9 med cleans och ring dips. Överjävlig i all sin enkelhet. RX-vikterna är 60/40 kg men jag nöjde mig med 30 kg och använde ett smalt rött gummiband som lite lyfthjälp i ring dipsen. Jag är helt värdelös på ring dips…. Jag kunde få till en 4:a som mest, men oftast blev det 2:or. Cleansen var inte heller helt enkla, det är ju så himla många! Och squaten suger kraften ur låren. Jag kunde köra en 10:a första rundan, men sen fick jag dela upp det och försökte köra 5:or, men det blev även en salig blandning av 2:or och 1:or mot slutet. Sista 9:an behöver jag bara dela på två dock, då går man liksom på extrakrafterna och vill bara bli klar med eländet. De sista nio ring dipsen vann inga stilpoäng direkt och armarna tar verkligen heeelt slut. Men man klarar alltid 1:or och på så sätt blir man alltid klar, någon gång. 9.26 min tog det för mig.

Vet inte hur många gånger man säger ”Åh, det hade varit roligt att göra alla tjejerna någon gång, och få ett resultat på alla”. Men man får ju aldrig till det! Och inte heller den här gången kommer jag få prova särskilt många. Men, men…. en annan gång kanske.

hollow-rock

En tabata magövningar avslutade tisdagsmorgonen. Ajaj vad den sved!

 

Taggad , , ,

Kommentera

