Härlig team wod och när pb-vikt känns lätt!

Helgen har som vanligt varit full med rolig träning. I fredags drog jag av ännu ett oly-pass. Tyvärr funkade inte snatchen alls. Jag kom fel hela tiden och kunde inte sätta mig under stången riktigt. Väldigt märkligt vad man är beroende av dagsform på det där… Men, jag kom igenom det iaf och resten av passet kändes okej.

I lördags hade jag planerat in att köra ett vanligt crossfitpass och dagen till ära så stod Crossfit Games Team Series på menyn, event 1 och 3. Vi delade in oss i lag på 4 st och började med event 3, alla i laget ska inom 10 min göra en 3 rep max i front squat. Jag körde med ett riktigt starkt lag, så jag blev ”sämst” med min 3:a på 55 kg. De andra tog 95, 95 och 60. Starka kompisar man har :)

Nästa wod var event 1, en repris på Open 14.1, med 30 double unders och 15 ground to over head. Här jobbade man två st i taget i en amrap på 12 min. Sedan när 12 min har gått jobbar det andra paret vidare på samma sätt. Man turades om att göra sina 30+15, den ena jobbade, den andre vilade. Det blev riktigt tufft för flåset och för underarmar och axlar, men eftersom jag körrt denna woden förut så visste jag lite vad som väntade mig. Jag fick köra med Vanessa som är en stjärna på DU’s och drog stången upp o ner unbroken som en maskin varje varv. Jag jobbade på så gott jag kunde och försökte hålla hennes tempo, men var tvungen att dela upp lyften lite för att inte dra på mig alldeles för mkt syra. Det var ”bara” 20 kg, men av någon anledning blir man ju trött av det också när det ska gå fort.

 

teamserieslördag

Lördagens alla goa träningsglada. Mitt pass är nere till vänster.

Det var väldigt roligt, väldigt jobbigt men laget var så himla bra och alla gav allt. Jäkligt gött att träna då :) Jag är inte anmäld i själva Team series-tävlingen, utan tycker bara det är kul att köra wodarna och få känna lite nerv o laganda. Det är lite för mycket roddande o fixande för att få ihop ett lag o bränna av de totalt 4 wodarna som stod på schemat för de tävlande den här helgen. Så jag står vid sidan av den här tävlingen.

Idag avslutade jag helgen med att köra ett nytt oly-pass. Det var återigen dags att brottas med snatchen och måååånga reps. 3-positions snatch på 60, 65, 70 och 75 % av mitt max x3 på varje vikt. Men, till min stora glädje så funkade det idag och kändes till o med bra! Alla setten på alla vikterna funkade, smått otroligt. Sen skulle jag även köra några omgångar snatch pull, det stora draget man gör för att få upp stången i luften. Här skulle jag ha 95 o 100 % av mitt max. Jag k u n d e inte stå emot frestlesen att prova att göra en hel snatch på min gamla maxvikt, som ju är ruskigt blygsam och flugviktig. Bara för att kolla att jag kunde. Till min enormt stora glädje så kändes det enkelt!! Det var inte tungt och den satt som en smäck! Jag blev alldeles till mig i mitt lilla hörn av salen där jag var alldeles själv.

Så nu är jag ASPEPP på när nästa pb-försök kommer enligt programmeringen. Det är 5 pass kvar dit, så det borde bli om ca 2 veckor. I can’t wait! Hoppas för guds skull att jag har en bra snatch-dag då :D Att det kan vara så jäkla roligt att bli starkare!

Taggad , , ,

Kommentera

