Men varför ska det vara så svårt?!

Ååh, skitträning igår. Inte hela passet, men själva huvudövningen. Det var dags för snatch och jag skulle göra 2:or. Tydligen hade jag en dålig snatch-dag för det blev nästan inga 2:or. Jag klarade oftast den första, men när jag sen skulle starta om igen och lyfta så blev det obalans i botten typ varje gång o jag föll framåt. Man blir så jävla irriterad. Varför ska det krångla så förfärligt vissa dagar?

Jag har iofs en del ursäkter som jag kom på i efterhand. Kroppen var trött, det här var fjärde passet på lika många dagar. Jag hade ruskig träningsvärk i ljumskarna. Coachen kom o försökte hjälpa till genom att rätta till tekniken vilket gjorde att jag började tänka, och då brukar det verkligen inte gå alls. Det här med att inte lyfta rumpan först utan jobba med benen är tydligen sjukt svårt för min kropp att förstå…

När jag kände att någon tittade på mig tappade jag fokus o det enda jag kunde tänka på var att någon tittade på mig. Första gången jag kände att coachen tittade på mig var också första gången jag failade för dagen. Jag begriper inte varför det ska vara så svårt att hantera det där just på träning. Jag måste liksom anstränga mig skitmycket för att gå in i bubblan och kan inte ha något störningsmoment i synfältet alls. Det är ganska krångligt i verkligheten, opraktiskt. Försökte ställa mig närmare ena väggen för att få så lite synintryck som möjligt, men jag kunde ju ändå ”känna” att någon tittade när jag lyfte.

Det slutade med att jag typ gav upp lite grann och gick vidare till nästa övning som var betydligt lättare, snatch pull och sedan knäböj.

Jag känner att jag verkligen hade velat unna mig en pt-session med lyftteknik med någon av coacherna. För att kunna bli bättre så behöver jag ju såklart bli starkare, visst, men jag är ju allt annat än fullärd teknikmässigt. Det där är ju ett livslångt lärande typ och jag är JÄTTEnybörjare om man tänker efter lite. Så, jag tänka lite på det o se om jag kan ge mig det i typ motivationspresent eller nåt nästa månad.

Jag var inte ensam om att ha en dålig lyftardag. Grymme Marcus Herou verkade ha samma problem som jag :) Ändå rätt skönt att se det också, och inte bara massa excellenta lyft hela tiden.

 

Taggad , , , ,

3 thoughts on “Men varför ska det vara så svårt?!

  1. Sofia skriver:

    Men heja och peppkram! Du är ju så grym och jag är så imponerad över att du är så målinriktad. Och tänk, utan dom dåliga dagarna har man svårt att uppskatta dom bra. :) Och en PT-lektion med Mackan eller Fredrik skulle kanske göra susen för motivationen. :) Tar du den under AMRAP 30 kan du får bonus-points för det också. ;)

Kommentera

