Hagelsprintar och TTB-trix

Okej, träningsfrustrationen över snatcharna är borta. Jag motade bort den med ett enkelt (eller bara enklare?) oly-pass, push ups- o pull ups-programmering i onsdags och ett trevligt morgonpass idag med gammal hederlig crossfit.

5 varv av:

2 min amrap av
200 m löpning
resten av tiden:
burpee pull ups varv 1, 3, 5
toes to bar varv 2, 4

2 min vila mellan varven.

Det blev liksom en bra mix av all out på löpningen och sedan lite mer fix och trix med TTB o annat och sen lite vila, det gillar vi. Även om jag nu absolut inte är någon särskilt bra sprinter, så försökte jag iaf trycka på lite men var ju ändå hopplöst sist in efter löpningen. Inte lätt när man tränar med fenomenala löpare. Vi lyckades dessutom tajma in hagelskurarna exakt. Mmmmums!

Men ska vi prata lite om hur jävla svårt/ont/jobbigt det är att få till toes to bar? Jag fick till två 4:or när jag verkligen bestämde mig, men annars det blev det mest 2:or. Om det inte är orken så är det händerna o greppet som protesterar. Jag tappar det. Och så ska man komma rätt i tajmingen för att komma upp. Det blev ju inte lättare av att jag hamnade bredvid en sån där tjej som kan mata på ttb som om det vore enklaste saken i världen. Hatade henne lite. Men hon var såklart asgrym.

Jag tröstade mig med att jag antagligen hade minst 25 kg mer kroppsvikt att bära på än henne. Kanske en överdrift. Men du fattar. Man har ju lite junk in the trunk så att säga om man jämför med en liten spänstig friidrottare som studsar runt som en gummiboll. Jag är inte ensam om att brottas med ttb, vi konstaterade bittert att här har man kämpat på i över ett år och står fortfarande o stampar när det gäller den där övningen…

Som styrka gjorde vi marklyft och det var meningen att man skulle jobba upp till nytt PB. Min kropp svarade med att inte ALLS vara sugen på att lyfta så mycket mer än 100 kg kl 7 på morgonen. Vilket jag iofs kan förstå. Kände mig mest skakig, kraftlös och kunde inte samla fokuset. Beundrar verkligen de som lyckades få till PB-vikter, bra jobbat!!

Men det här med toes to bar o pull ups… Jag har ju blivit tvungen att inse att jag ska ”springa”/”överleva” Toughest-racet som går av stapeln den 18:e oktober, och tills dess är det ändå lite gött om man känner att greppet finns där. Jag har sett skräckbilder med ändlösa monkeybars och tusentals ringar över vatten…. man skojar sig inte igenom sånt liksom. Sen hade jag behövt träna på att ta mig över plank också. Jag får väl leta upp någon lämplig lekplats, knuffa undan snoriga kids och träna lite själv.

Taggad , , , ,

Kommentera

