Det börjar lukta maxlyft och lite länktips

Ny vecka och det börjar närma sig nytt pb-pass i oly-programmeringen. Jag har bara ett vanligt pass kvar, sen är det meningen att jag ska maxa. Men jag är inte alls lika pepp inför den här omgången som inför förra… Jag har inte fått några indikationer alls på att jag känner mig starkare eller snabbare. Så jag vet inte riktigt hur jag ska klara det här. Men jag antar att det är en fördel om man lyckas hålla stegringstakten som är uttänkt i programmet. Fast å andra sidan är det inte hela världen om jag står stilla den här omgången, då kanske det ökar chanserna för att öka nästa period.

Just nu sitter jag o funderar lite på vilken dag som kan passa bra, jag vet inte om jag behöver ett coachat pass eller om jag ska köra lite i min ensamhet i ett hörn vid sidan om. Båda har sina fördelar. Med coach kan jag ju faktiskt få lite tips om det går åt skogen. Är jag för mig själv så är det ingen annan som kommer se om det går åt skogen :) Frågan är om jag behöver den där extra lilla pressen av vetskapen om att någon tittar på mig.

Well, well… under tiden jag går och grubblar på maxlyft så kan jag tipsa om några artiklar jag trillat över i veckan. Här är en om allas får favorit Iceland-Annie, intressant att läsa mer om hennes skada och hur allvarligt det faktiskt var. Hon har ju gjort en helt otrolig come back får man ju säga.

Det är många, jättemånga, som brottas med sina pullups. Både strikta och kippade. Det är svåra grejer och tar sån tid att få till. För mig tog det ett halvår ungefär, ett frustrerande halvår. Men nu sitter de oftast och häromdagen testade jag att göra några viktade pullups, bara med 2,5 kg extra, men det räckte alldeles utmärkt. Att jobba med gummiband kan ju vara räddningen i vissa wodar, men här är en artikel som förklarar lite varför man så snabbt som möjligt ska vänja sig av med banden för att aktivera rätt muskler i axelpartiet och bli starkare i de små musklerna som behövs för rörelsen. Jag är ju verkligen ingen expert, men resonemanget låter rätt vettigt tycker jag.

Förra veckan pågick andra omgången av tävlingen Team Series och här kan man se superlaget Rogue Fitness Red bränner av ett av eventen. Ser ut som en walk in the park. Älskar att höra Camille’s french-english :)

viktadePU

Man känner sig lite fräck.

Taggad , ,

Kommentera

