Inge vidare flås…

Jag har lite skrivkramp inom andra områden så jag tänkte att ett blogginlägg om bara nåt, vad som helst, kanske kan få igång hjärnan lite. Hatar verkligen uppgifter som är typ ”skriv en 3 sidor lång uppsats om vad som helst, här har du ett gäng artiklar – sätt igång”. Vad är det där för lat lärare liksom!? Vi skulle få länkar till två ”inspirationsföreläsningar”, men det har ju såklart inte kommit upp… ååh, hatar skolvärlden o får flash backs av hur sjukt frustrerande o stressbyggande allting är när man ska plugga högskolekurser.

Men, jag fick en rätt bra start på den här fredagen ändå. Morgonträning är ju för härligt, även om jag brukar gäspa mig igenom uppvärmningen och låren känns hopplöst stumma i början. Idag fick vi en liten tabata med bålstyrka och back squats som inledning till metconen som var ett riktigt stresstest.

“45 second survival”
OTM 45s
5 power cleans 60/40
5 CTB pull ups / pull ups / ring rodd
5 burpees

Varje 45 sek påbörjade man ett nytt varv o hann man inte klart sitt varv så fick man stanna där. Men, minimum var att man skulle hinna/orka med 4 varv, och skala ner övningarna så att det funkade. Klarade man det inte första gången så var coach Freddan så himla snäll att man fick ett nytt försök att köra slut på sig fullständigt, så himla fint.

På första försöket hade jag 35 kg på stången och körde kippade pullups. Det gick inte så bra. Jag fastnade någonstans mellan 2:a-3:e varvet och blev bara hängande i riggen. Mina underarmar var fetslut och pullupsen försvann. Så jag fick stanna, tänka om och vila 5 min innan jag försökte nå mina 4 varv en gång till.

Nu hade jag 30 kg på stången och körde ring rodd istället. Då gick det bättre och jag klarade mina 4 varv. Jag hade 10-12 sek till godo till o med på varje varv. Men jag var så mentalt inställd på att bara klara mina 4 varv, så när jag gjort klart dem så kunde jag inte tvinga mig själv att dra tag i stången igen o börja köra power cleans. Så här i efterhand vet jag ju att jag borde tryckt på och försökt köra ett varv till…. man är alltid efterklok. Där och då var jag helt slut, kroppen var bara mjölksyra och andningen var på tok för ansträngd. Allt jag ville var att få hämta andan.

Jag intalar mig själv att det känns så överjävligt pga att jag bara kör 1-2 metcons i veckan nu o resten styrketräning… hehe. Eller så är jag helt enkelt fortfarande dålig på att hantera mjölksyra.

Men jag har en plan nu tror jag. Jag tänkte köra på det upplägget med mycket styrka en månad till, oktober ut. Sen får det nog vara bra. Det vankas tävling på Göta i början av december och den vill man ju vara med på! Så då får jag allt se till att få upp flåset lite, och det snabbt. Hetsen har börjat!

Taggad , ,

Kommentera

