Pb-tåget tuffar vidare, woop, woop!

Det blev ju en supermåndag! Det var ju återigen dags för maxtest enligt min oly-programmering men jag hade redan innan bestämt mig för att strunta i snatchen och bara testa på clean & jerk. Jag behöver gå något steg tillbaka i snatchen och få ordning på landningen där.

Men i c&j är det inte så mycket tveksamheter än så länge, utan jag brukar oftast reda ut det. Där kan man nästan alltid bara trycka igenom så löser det sig, men man måste vara precis lika bestämd som i snatchen. Det går inte att lyfta en tung stång utan att vara helt på det klara att man ska få upp den. Minsta lilla jag vacklar i tanken, så pajjar jag lyftet.

Jag jobbade mig upp igår via 60 %, 70 %, 80 % av max. Jag tog 55 kg och det kändes tungt, men bra. Sen tänkte jag till lite och försökte vara lite taktisk, inte min starka sida, men ändå… Mitt gamla pb var 57 kg, så kunde jag bara få till 58 kg så var det ju lugnt. Men jag hade en större tanke om att kunna nå 60 kg också. För att vara på säkra sidan la jag på 58 kg och tryckte upp det med lite vilja. Jerken var inte det snyggaste jag gjort, men det gick. Sedan var det dags för 60 kg. Cleanen gick bra! Woho! Men sen kom då det kritiska momentet, att få upp stångjäveln över huvudet…. och här räckte jag inte till.

Jag är väldigt nära, men jag orkar inte trycka upp den sista lilla biten. Jag försökte två gåner och andra gången var ännu bättre än första, men armarna vek sig. Så antingen måste jag bli ännu snabbare under stången när jag faller ner i jerken (och man kan ALLTID bli snabbare) eller, fast egentligen också, så behöver jag bli starkare i det där läget. Den sista pushen och stabilitet i axlarna så att jag kan balansera upp den och inte falla framåt.

Men jag var liksom nöjd ändå, för jag var så nära. Nästa gång, om ett par veckor till, så har jag den. Det vet jag :) Det blev ju ändå trots allt ett nytt c&j-rekord och ett nytt clean-rekord. Jag är en happy crossfitchey!

Nästa pass går jag på nötandet igen. Jag och snatchen behöver ha ett samtal. Jag ska inte behöva känna mig pissdålig bara för att det står snatch på programmet.

2014-10-07_10-22-41

Man får fina guldstjärnor i Wodify om man registrerar nytt pb :)

Taggad , , ,

Kommentera

