Vecka 42 – 3, 2, 1… GO!

Veckorna går så rasande fort! Jag kommer knappt hinna fatta vad som hänt när jag plötsligt sitter där med tindrande juleljus känner jag… Men, men, jag ska göra vad jag kan av den här hösten och vintern. Mottot är ”snabb som en örn, stark som en björn” i sann Kalle Zackari Wahlström-anda. Det där med snabb är väldigt mycket svårare och tråkigare än stark kan jag tycka. Löpningen har jag inte riktigt hittat tillbaka till sen göteborgsvarveturladdningen. Att kunna säga nej till löpning känns fortfarande lite gött o trotsigt. Men nu har jag köpt nya löparskor, så nu måste jag ge mig ut snart bara för att det inte ska kännas som om jag har kastat pengarna i sjön.

Jag har haft en grymt bra träningshelg, så jag går in i den här veckan man gott självförtroende. Veckans träning blir två, helst tre oly-pass, ett vanligt crossfitpass och så Toughest på lördag. Söndag lämnar jag lite öppet. Till detta blir det två-tre ridturer med Zally. Passen med henne är fortfarande rätt lugna, men det börjar bli mer o mer tempo och numera blir jag i alla fall lite varm under passen. Härligt att det går framåt med henne, hoppas att vi kan hålla oss undan alla små skavanker nu under hösten o vintern så att hon kan få komma upp lite i styrka o kondition innan hon bli för gravid och trött.

Paleovecka nummer 2 har startat och godisförbudet känns inte svårt. Precis som förra gången vi körde en strikt månad så känner jag inte så mycket sug alls, eller trötthet, eller huvudvärk. Det gör mig lite misstänksam, haha! Man kan ju däremot undra varför jag har så förbannat svårt att bara sluta äta godis alla andra månader på året. Jag försöker ta ut svängarna lite med maten och prova lite nya grönsaksgrejer som jag inte gjort förut men ibland mynnar det bara ut i ”blanda ihop alla grönsaker jag har i kylen och se vad som händer”. Igår blev det tex en varm vitkålsröra med äpple, spenat, vitlök, dill o persilja. Lite märklig blandning kan man tycka, men det smakade gott. Jag tror att tillagad vitkål är lite snällare för min mage.

På onsdag börjar jag ett nytt uppdrag på jobbet där jag ska sitta ute hos kund, så jag grubblar lite på hur det ska funka med hela mitt matlådesystem. Men jag tror att det ska gå bra och jag hoppas att det inte blir för många konstiga frågor. Efter ett tag kommer det väl bli som vanligt, ”hon som tränar så mycket och äter hela tiden”.

Hoppas du får en bra vecka!

Taggad , , ,

One thought on “Vecka 42 – 3, 2, 1… GO!

  1. Sofia skriver:

    Haha vi kan alla identifiera oss med ”hon som tränar så mycket och äter hela tiden”. :P

Kommentera

