Ny träningsplan. Eller?

Det börjar dra ihop sig nu. Det här är sista veckan med totalt oly-fokus. Nästa vecka byter jag ut 1-2 pass till vanliga crossfitpass istället. Jag kommer bli helt förstörd och ha ont överallt, haha! Det är helt galet hur snabbt man tappar metcon-musklerna jämfört med vanlig styrketräning. Det är inte bara flåset, utan det är de där lite nötande repsen som tröttar ut en nåt så förfärligt o som ger den där sega tröttheten i musklerna dagen efter.

Mina veckor kommer innehålla lika många pass som vanligt, bara lite annan blandning. Tanken är 60/40 eller 70/30 i fördelning cf/oly fram till tävlingsdags. Sen hur fortsättningen i dec-jan ser ut beror lite på om det blir någon tävling i Halmstad i år eller inte. Tävlingen har annonserats ut o platserna släpps om två veckor, sen handlar det om jag känner för det o får plats. Det är väl mer så det ligger till.

Återigen hamnar jag i det där läget där jag vill göra allt. Jag vill lyckas hålla kvar nivån på lyftträningen, men utan att jag nödvändigtvis behöver öka, utan bara hålla kvar känslan. Samtidigt vill jag kunna öka på gymnastikträningen, verkligen fokusera på att få lite ordning där med o jobba lika hårt på det som jag nu har gjort med lyften. Jag vill bli starkare i pullupsen, kunna göra riktigt dips och längre fram även våga/blir stark nog att göra hand stand push ups.

Sen får jag aldrig sluta göra push ups heller. Hade visst latat mig lite där när jag tittade i mina papper. Senaste omgången jag körde mina 10:or var den 13:e okt… o då vet jag att det kändes väldigt bra o starkt, sen dess har lyften o pullupsen fått ta mer plats. Men igår när jag tvingade mig ner på golvet var det astungt o jobbigt. Så där blir det bakläxa och tillbaka till disciplinen igen. Sluta aldrig göra push ups!

Ovanpå allt det där vill jag ju köra på o hålla igång flåset såklart. Gärna något löppass då och då om det går. En crossfittares ständiga huvudbry; hur kan jag få in så mycket träning som möjligt på de timmar jag har tillgängliga utan att skada mig eller att alltid känna mig trött o kass?

Hur som helst… igår var en rätt go dag. Det blev lite nötande av c&j, clean pull och front squat. Där har vi ju också en av mina svaga punkter, squats. Jag bestämde mig för att maxa på front squat igår för att känna hur det kändes. 60 gick bra, 65 gick okej o kom upp, sen blev jag kaxig o ville testa 68 då kom jag inte upp ur gropen. Men okej, 65 var iaf en liten ökning från tidiager, så nytt pb in i Wodify :) Mentalt o teoretiskt känner jag att jag borde ligga högre på både front o back squat, men det gåååår ju bara inte. Så det får jag också komma ihåg… squata för allt var benen orkar hela vintern.

Det är ju alltid i squaten jag blir trött först när det kommer till tuffa metcons med thrusters o cleans, eller ja, underarmarna också… men ja, du fattar. En del ser ut att kunna mata på i samma tempo i en hel evighet o jag får syra direkt.

Mycket frustration när jag tänker på planeringen framåt. Men jag ska försöka njuta av att kroppen ändå känns stark o bra just nu, så här sista lyftveckan.

färgglatt

62 kg kan göras väldigt färgglatt och jag har trasat sönder mina pullup grips. Iaf ett tecken på att jag har tränat på det :)

Taggad , , ,

Kommentera

