Dag 30 av 30.

Sista dagen på amrap30, paleomånaden. Det har gått rätt så smärtfritt måste jag säga.Förutom när chokladsuget har slagit till eller när jag inte har kunnat sluta proppa i mig nötter o torkad frukt. Magen blir inte jätteglad av den överkonsumtionen. Men ja, utöver de stunderna så har det funkat och den här gången så har det inte varit så många frågor eller trugande från omgivningen. Folk har liksom vant sig att jag äter lite ”konstigt” eller tackar nej till fika o godis.

Faktum är att precis just nu så ligger det en 200 gr chokladkaka knappt 1,5 m från mig. Men det går bra. Innerst inne skulle jag såklart vilja äta lite. Men jag vet ju att jag bara vill ha mer o mer o mer sen. Jag ska äta choklad imorgon, bara för att få det ur världen i hjärnan, men ska hålla mig till en 100 gr-kaka och välja en som jag vet är jättegod.

Sen är det semesterdags på fredag. En vecka i Spanien. Då kommer det nog bli lite svårt att hålla sig till paleomaten, lite beroende på mataffärerna som finns och det kommer ju bli mycket restaurangmat. Och jag känner att jag kan ta en lite slappare vecka, för att sedan komma hem och hoppa in i vardagen igen och fortsätta äta som jag mår bra av.

Träningen går som tåget fortfarande. Förra veckan slog jag nog rekord i att slå rekord tror jag :) Åtta pb-stjärnor fick jag i Wodify! Det var allt från snatch, clean & jerk, pull ups och back squat. Det bara trillade på och jag fixade det mesta jag tog mig för, en väldigt härlig känsla. Några av dem är väl kanske inte så mkt att skryta med o är övningar som jag bara gör pga min programmering, men ändå, det blev en guldstjärna :)

2014-11-04_14-09-50

Igår var första måndagen på länge som jag körde vanligt crossfitpass och jag hade ingen lust alls när jag kom till boxen… Trött, hängig, frusen… Men så kommer man igång på något sätt ändå och kroppen vaknar till liv. Och sen rev vi av en jäkligt jobbigt wod som fick svetten att fullkomligt spruta. Jag har saknat det där trots allt, det ska bli skönt o kul att öka dosen och få lite bättre wod-flås igen. Kommer få damma av lite skills igen som jag kanske inte gjort på ett tag. Igår var det tex double unders och till min stora förvåning gick det riktigt bra och jag kunde nästan göra 20 st i taget trots dödströtta armar. Som styrka var det dags att maxa i back squat, vilket är lite av min svaga sida. Men det gick, jag ökade på pb’t med 5 kg och det kändes bra. Ska verkligen försöka lägga in så mycket squats-drillar jag orkar med för att kunna öka lite till innan året är slut. Jag måste blir starkare där, det är ju för tusan grunden i typ ALLT man gör på passen…

måndag-wod

Utslagen efter metcon o mascara all over the place.

 

Taggad , , ,

Kommentera

