Jaha, är det så här det är nu?

Alltså. Så här är det: Jag tycker själv inte att det är jätteintressant att läsa blogginlägg om någon annans förträfflighet o rekordprestationer. Men det är inte det jag vill skriva om i det här inlägget. Fast det handlar om personliga rekord. Jag vill liksom inte skryta om hur många rekord jag har satt de senaste veckorna o få någon annan att känna sig vissen som tex inte tar lika mycket i ryck eller knäböj.

Men, faktum kvarstår, jag har slagit en rackarns massa nya rekord den här senaste månaden o veckorna. Oly-programmeringen hjälper ju till såklart eftersom jag följer den o gör som den säger… står det att jag ska maxa så försöker jag med det. Och när jag sen har en ny maxvikt så får jag ju nya vikter när jag räknar ut vad jag jag ska ta nästa pass, eftersom det bara står tex 70% eller 80% i en viss övning. Och då blir det ju lätt ett nytt rekord om jag tex gör en tyngre 2:a än jag gjort tidigare, även om det nu ”bara” är ett 2-rep max o inte en 1:a.

Dessutom så hjälper Wodify till med räknandet, så har jag varit noga med att fylla i mina pass så kan systemet lätt räkna ut om jag har gjort pb och förtjänar en guldstjärna. Så resultatet av det här har blivit att oktober blev en lång radda med pb-resultat och november har börjat likadant. Så till den grad att det liksom börjar kännas lite löjligt, haha! Och ibland är jag liksom bara storögt fascinerad av resultaten på skärmen. Kan det liksom stämma att det blir så mycket stjärnor hela tiden?

Jag menar… 21 nya rekord på en månad. Det låter ju inte klokt! Men visst, jag har ju kört mycket styrka, så det är klart att jag bli starkare. Jag har väl bara inte riktigt fattat det än. Jag gör fler armhävningar än förut, jag gör fler pullups än förut, jag gör fler kippade pullups, jag kan köra RX vikter på passen ganska ofta numera. Jag har hittills ökat snatchen med 7 kg, clean & jerk med 5 kg, back squat med 5 kg, over head squat med jag-vet-inte-hur-många-kilon och sen följer det liksom en radda med andra kompletteringsövningar som också ökat.

Och nu är jag inne på de 10 sista passen i oly-programmeringen och det betyder tydligen att det ska växlas upp och maxas lite grann nästan varje pass. Som idag var det dags för 2 RM (=rep max) i snatch, 3 RM i back squat o 1 RM i push press. Nästa pass är det 1 RM i power snatch och overhead squat och så rullar det på… Så jag får väl bara fortsätta och försöka vara mitt bästa o starkaste typ varje pass, hehe… Lätt som en plätt ;)

Men jag kan fortfarande sitta o undra hur länge det här ska hålla i sig. Det måste ju sluta någon gång. Kommer jag känna mig helt värdelös då eller hur funkar det?

Annonser
Taggad , , , ,

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: