Laddade solbatterierna lite

Jamen, just det ja… jag hade ju en blogg… ehm. Men det kom en semestervecka emellan och inspirationen har varit lite låg, sånt man får leva med om man följer min blogg :) Men, nu ska det blir lite ordning igen. Nu vet jag tex hur det är att träna crossfit i Malaga och Marbella och jag har kört på med mer metcons än styrka. Så jag tänkte vi tar det därifrån.

Att kunna åka i princip varsomhelst i världen, googla fram en box i närheten och åka dit, det är en av grejerna som gör crossfit så härligt. Man är alltid välkommen och träningen funkar på typ samma sätt överallt. Boxarna som vi besökte i Spanien var båda två lite laid back men trevliga. Coachningen skilde sig lite, på ena stället var engagemanget bra och på andra stället hade coachen nog mer lust att hjälpa sin flickvän som stod och körde lite oly vid sidan om… Utrustningen var av lite varierande kvalitet, men funkade alldeles utmärkt. På Göta blir man ju så förfärligt bortskämd med superfina, nya grejer av bästa kvalitet, så man glömmer bort att det inte ser ut så överallt. Det var trevliga wodar och man svettades precis lika mycket som vanligt. Som bonus var det ju lite extra härligt att få köra löpsprintar i solsken och känna lite varma vindar. Det var lite intressant att höra från coachen i Marbella att det nästan inte var några tjejer som tränade där, och han tyckte det lät väldigt trevligt när vi berättade om Göta och att det ofta är mer tjejer än killar på klasserna. Får väl hoppas att tjejerna i Spanien också hittar till crossfit i större utsträckning så småningom.

marbella-malaga-cf

Svettigt o gött! Och ja, spanjorer är korta människor… 

Det var ändå skönt att komma hem till Göta igen och få dra igång med vanliga hårda metcons och rolig styrka. Nu när jag kör mer vanliga klasser så blir ju styrkan lite mer random, men det känns okej ändå. Jag måste bara se till att få till mina två oly/styrkepass som jag tänkt så att jag inte tappar bort det. Det känns att det är lätt hänt nu när man var borta från vardagen en vecka… jag glömmer så snabbt. Paleomaten gick ju åt pipsvängen också, haha! Så det försöker jag också styra upp lite nu igen. Det räckte liksom med en vecka med konstant chokladintag, jag kan inte låta det rinna iväg igen och bli slentrian. Let’s do lördagsgodis liksom, känns mer rimligt än måndag-tisdag-onsdag-torsdag-fredag-lördag-söndagsgodis.

En vecka med lite lättare träning gjorde nog min kropp gott och var antagligen precis vad som behövdes efter månader med tunga pass. Jag har inte känt mig sliten direkt, men man hör ju alltid att man ska ha deload-veckor och det är ett evigt tjat om vila ;) Det är lättare att ta det lugnt när man är på semester än när man är hemma o är rastlös i vintermörkret. Så nu är det bara all in som gäller, solljuset i Spanien var behövligt. Hålla kroppen frisk och hel och samtidigt hålla kvar i styrketräningen är planen. Oly, squats och gymnastik. Jag tror det kommer bli en bra vinter.

 

Taggad , , ,

Kommentera

