Jag gillar tydligen att plåga mig själv lite extra på vintern

Så har jag hamnat där igen. I tävlingscirkusen. Efter min urladdning i somras, när jag typ aldrig ville tävla igen, så finner jag mig nu anmäld till två nya tävlingar. Motivationen har kommit tillbaka och jag vill känna den där känslan igen. Fast samtidigt vet jag att jag är lååångt bakom de bästa tjejerna och att jag nog aldrig kommer bli så bra som dem. Jag kan drömma om att stå på prispallen i en rx-klass, men det kommer liksom stanna där. Och egentligen är det väl liksom inte någon dröm. För jag tror inte jag hade blivit så förfärligt mycket lyckligare av att stå där :)

Samtidigt som jag känner så, så vet jag ju att jag egentligen inte gillar att bli slagen av andra och komma på en placering långt ner på undre halvan av resultatlistan… Så jag borde ju inte utsätta mig för det här. Det råkar ju bara vara så att jag älskar adrenalinpåslaget och spänningen. ”Kommer jag klara det här?”… ”Hur kommer det kännas?”… ”Hur bra är jag jämfört med de andra?”. På något sätt vill jag göra det här trots att jag inte är i närheten av att komma på övre halvan liksom. Det som kanske sporrar mig lite nu är ju att jag vet att förra vintern när jag gjorde mina första tävlingar på skakiga ben så var jag med i de lägre, skalade klasserna Nu har jag bestämt mig för att köra rx och känna att jag fixar det hyfsat. Bara det är ju en liten seger för mig, att känna hur långt man kan komma på ett år. Kanske är det mest därför jag göra det här… det är så tydligt att det har gått framåt och att det därför känns så himla roligt.

Sen är det en annan skillnad också, den här gången är det lagtävlingar. Först i mixat lag och sen i ett tjejlag. I ett lag är man inte ensam med sina nerver, spänningar och tvivel. Jag tar alltid i lite mer och pressar mig lite längre när jag har någon bredvid mig som väntar på att få byta av mig eller som gör halva jobbet samtidigt. Man får sån kraft från den andre personen och det är så jäkla kul att få dela glädjen. Att få dela tävlingsupplevelsen kommer bli spännande.

Första racet är om knappt en månad, den 13:e december. Det är Götas egna klubbtävling, Götapokalen. Det kommer bli jäkligt tufft om jag känner head coach Marcus rätt, men samtidigt jätteroliga och utslagsgivande wodar där alla kan känna att de kan göra sitt bästa på sin nivå. Förra klubbtävlingen var ju grym, men jag tror faktiskt att det här kommer bli ännu bättre :) Den här gången blir det mixade lag (bästa laget <3) och i rx-klassen.

Götapokalen

Den andra tävlingen är också det en gamla bekant, Halmstad Throwdown den 31 jan-1 feb. Vi styr återigen kosan söderut och gör ett nytt försök, den här gången i rx-klassen. Det är tjejer mot tjejer o killar mo killar i lag om två personer. Så jag har bildat lag med en GRYM tjej den här gången, vi har inte tränat så mycket ihop så vi kommer nog få synka ihop oss lite innan. Men det ska bli riktigt spännande och riktigt utmaning mentalt. Det känns alltid mer på riktigt när det är en tävling utanför hemmaboxen. Den här gången har Crossfit Halmstad som ordnar tävlingen flyttat den till större lokaler, Halmstad Arena, vilket känns väldigt pampigt o fint. Ett äventyr, som sagt.

10644927_788534801209616_5777469092656602964_n

Så jag har liksom inga problem med träningsmotivationen ett par månader framöver. Det enda är väl att det kan lätt bli att jag slår knut på mig själv för att jag vill för mycket. Att jag inte känner mig bra o stark nog, att jag inte hinner träna tillräckligt mycket och på rätt saker. Tvivlet kommer ju alltid, jag vet ju det. Jag måste bara kunna tackla det och köra på ändå och tro på att det kommer gå bra.

Taggad , , ,

Kommentera

