Jamen, okej. Innan armarna ramlar av.

Jag har en sån där vecka som bara rullar på, swisch ba’ så är det snart helg igen! Träningspassen är jobbiga men det är bara att beta av dem, jag har inget att skylla på. Det som är lite krångligt är när moment på träningspassen krockar, eller ja… så här: Igår körde jag  bland annat min extra dips-träning. 5×5 assisterade ring dips. Svintungt o jag trodde axlarna skulle gå sönder för det är så sjukt jobbigt. När jag sedan ramlade in i boxen i morse till morgonpasset stod det ring dips som gymnastikmoment på tavlan. Attans! Jag var ju heeeelt slut i bröstmusklerna efter igår… Men jag fick väl skylla mig själv eller nåt. Jag gjorde några ring push ups istället men kände att musklerna inte ville vara med alls, så jag chillade lite. Jag vill ju liksom inte dra på mig någon överansträngning. Fast, just nu, så här några timmar efter passet känns det lite som om armarna kommer ramla av… Så vi får väl se hur det går med det här.

Och tydligen har jag tappat mina double unders igen. Otroligt dumt. Fattar inte hur det går till. De har funkat jättebra nu ett tag, och jag har inte känt att jag behövt nöta (dels för att DU är tråkigt och sen är det jobbigt. Och tråkigt. Och svårt. Och dumt.) Men det verkar inte som om den strategin funkar längre, så jag får väl försöka få in lite DU’s på uppvärmningarna fram över. Jävla skit. Kan man inte bara få vara emellanåt?

Det verkar vara någon sorts balans i universum. Är det något moment som funkar bra så måste ett annat börja krångla, allt kan tydligen inte funka fint samtidigt.

10513330_742989235787310_3138393029671969722_n

Ännu ett väldigt fotogeniskt morgonfoto… man är liksom inte så fräck. Men morgonpass är hardcore. #muskler

 

Jag lyckades även med konsten att göra sönder handen i måndags när vi körde en svettig team-wod. Mitt grepp runt kettlebellen fick lite för mycket friktion eller nåt så att en av valkarna ”släppte” i handen och en stod hudflik lossnade. Jag vet, det låter rätt äckligt. Men det är sånt som händer ibland. Jag har varit väldigt förskonad från sånt här länge nu och försöker vara noga med att ta hand om händerna, fila, smörja och ta bort förhårdnader. Men den här gången räckte det inte. Så jag tejpar o fixar så gott det går och får acceptera att inte hänga i riggen eller göra kb-svingar på ett tag.

Tävlingsångesten sänker sig sakta över boxen, som en varm gossig julfilt, så här ca 2 veckor kvar till tävling. Det man inte kan nu är svårt att hinna lära sig på tiden som är kvar… Men, men blir väl bra ändå.

Jag ska försöka hålla ordning på min mat och träna på som vanligt som uppladdning. Kanske inte köra jättemycket dips precis innan tävlingen, hehe, med tanke på träningsvärken som växer o frodas just nu. Hoppa desto mer rep istället. Tydligen….

Jävla skitsport man håller på med ibland. Att man ska behöva slita så förbannat för att nå dit man vill. Vissa dagar känns det liksom inte så rimligt. Men andra dagar gör man de där grispassen med ett leende. Sjukt.

Taggad , , , ,

Kommentera

