Decemberplanen

December alltså. Hm. Många tycker att det är en svår träningsmånad, det är så himla mycket annat som ska fixas och donas med. Tusen avslutningar o julfester o julklappar som ska fixas och adventsfika och det ska pyntar och grejas och däremellan vill man ligga på soffan o äta pepparkakor.

I know the feeling. Men, än så länge (så här fyra dagar in i julmånaden, haha!) så känner jag att jag har styr på grejerna. Visst, det kommer bli en del pusslande i veckoschemat för att få till passen. Men jag tror det mesta kommer gå bra med hjälp av morgonpass. Och mitt i allt det här så ska det ju avverkas en tävling också, så då blir det ju några färre pass precis runt där också. Lite vila innan o lite vila efter beroende på hur kroppen känns. Själva julhelgen är ju en alldeles underbar träningshelg om du frågar mig, så jag ser inga problem alls :) Massa lediga dagar!

ELLER så har jag bara inte fattat hur kort tid det är kvar till jul o hur mycket jag ska hinna fixa och kommer bli panikslagen om några dagar.

Hur som helst.

Just nu funkar lyften lite sisådär. Snatchen är ju som vanligt lite strulig. Igår under det coachade passet med självständig träning så började coachen peta o laborera med min startposition o stans. Gjorde ju inte saken direkt lättare och det kan hända att jag blev lite irriterad innombords. MEN. Jag försöker verkligen vara öppen och inse att jag måste rätta till tekniken och försöka nöta bort små olater jag har lagt mig till med. Ska vikterna upp så måste jag ha en teknik som gör det möjligt liksom. Men det är lite lustigt hur olika coacher instruerar och tipsar, det känns som om en del liksom snöat in på vissa grejer. Så en av coacherna påpekar alltid att jag lutar över med överkroppen lite för mycket och en annan påpekar ofta att jag måste utnyttja dragläget bättre. Och en tredje har hakat upp sig på något annat. Det är ju inte konstigt att man ibland blir lite förvirrad när man ska försöka få ihop det de timmarna man kör på egen hand.

Jag har funderat lite, eftersom jag börjar närma mig slutet på oly-programmet jag kör nu. Det börjar bli dags att sätta ihop en konkret plan. Jag klurar på om jag ska hoppa på en omgång till på oly-kursen som drar igång igen efter nyår någon gång. Och tills dess fokusera lite mer på benstyrkan med mycket knäböj, marklyft o utfall och mest bara underhålla oly-träningen med 70-80%-lyft liksom. Jag måste lägga mer krut på basstyrka i benen och att sedan få finlira lite mer teknik på oly-kursen hade varit roligt o bra för motivationen. Och jag behöver öva mig på att ha folk som tittar på när jag lyfter (jag kan ju fortfarande inte hantera det helt o hållet. Blir pinsamt störd av det ibland….).

Och som vanligt lägger jag på ett lager gymnastik ovanpå allt det där med hspu, dips o pullups. Låter det som en plan?

Jag tycker att jag skriver såna här planer hela tiden, haha! Men, jaja, huvudsaken är att jag håller mig till programmet. Vilket jag gör. Om det är något jag har lärt mig så är det att vilket träningsprogram du än väljer, så är det bästa programmet det som du klarar av att hålla dig till och genomföra hela vägen. Trust the program! Och ja, jag känner mig lite som en sektmedlem när jag skriver sånt.

Allra helst av allt hade jag velat få en riktig genomgång av en coach som liksom kunde se mina svagheter o styrkor lite utifrån och ge mig tips om vilka område jag ska fokusera på och hur för att nå bra resultat effektivt och samtidigt ha roligt. Men, men… det kräver ju lite tid och planering, så det får bli en annan gång. Jag klarar mig bra med den coachningen jag får på Göta nu, det går alltid att fråga om lite tips o råd så där i förbifarten och Marcus program funkar fint.

veckanspass

Underbara Göta-vänner på senaste passen. Måndag överst, onsdag till höger o lördagens team-pass längst ner. Så mycket muskler, så mycket hjärta!

 

Taggad , ,

Kommentera

