Games-wodar och tankar och tvivel.

Hjälp! Det är inte ens en månad kvar till lagtävlingen i Halmstad Throwdown. Jag känner mig otillräcklig, kass och fokuserar bara på alla grejer jag gör dåligt. Som att jag inte orkar cykla ihop särskilt många toes to bar, att det plötsligt blivit asjobbigt att göra kippade pullups och att allt jag gör i riggen överalg gör så ont i händerna. Att thrusters är det värsta som någonsin uppfunnits och att mina ringdips lyser med sin frånvaro.

Det jag egentligen borde tänka lite mer på är grejer som går bra nu. Tex att mina cleans går som tåget o att jag gjorde 15 st clean & jerk, på 50 kg, på 5 min när vi körde en gammal Open-wod häromdagen. Att jag satte nytt PB i double unders i veckan och numera kan hamra ut 25-30 när andan faller på (jämfört med typ 3 st för ett år sedan). Att jag faktiskt var ute o sprang lite i tisdags och inte dog eller blev asarg. Att jag haft fina resultat i wodify hela veckan.

Idag var det dags för ett äkta lördagspass med headcoach och han hade planerat in 2009 års Crossfit Games Final wod. En helvetisk chipper som då vanns av den fantastiske Miko Salo när han var på topp. Den är galet tung, men en väldigt klassisk crossfit workout som innehåller många grundrörelser.

lördag-games2009

Vi var många på passet, så vi samsades lite om stänger o grejer. Jag körde med Louise o delade stång o hantlar. Vi bestämde oss för att inte banka ut RX-style, utan nöjde oss med 35 kg på stången, iställer för 40, och 10 kg hantlar, istället för 15. Det här med muscle ups är ju inte ens på kartan, så jag körde såklart chest to bar och ring dips. Mina chest to bar är inte vad de borde vara när jag kör wodar så jag gick ödmjukt och satte upp ett litet gummiband som hjälp och vid ringdipsen hjälpte jag till med foten när jag skulle upp. Den här woden var en ruskig upplevelse. Att leverera 30 toes to bar visade sig nästan stört omöjligt och jag gick över o körde knees to elbow de 10 sista repsen typ. Mina händer sved, magen sved o jag hade ju hela woden framför mig…

När jag körde vilade jag mest hela tiden kändes det som, men egentligen är det antagligen bara några sekunder man stannar upp o andas. Något som jag blev lite nöjd med ändå var att jag trots ett jävla slit fick ihop 30 kippade pullups, double unders flöt på och thrusters löste jag med 3 st 5:or. Burpeesen blev helt gaaalet jobbiga och jag fick bli lite arg på mig själv. Sen väntade benhelvettet med 90 m utfallsgång med 10 kg-viktplatta över huvudet. Herregud. Det är jättejättelångt! Och det fullkomligt brann i låren i slutet. Det blev många små vilopauser, men det var jäkligt bra att ha Lousie brevid sig som gjorde att pauserna inte blev för långa och att vi höll tempot. Efteråt var jag en flåsande hög som bara ville hugga av mig benen. Jag ramlade in på 26, 50 min. Lååångt ifrån Games-resultaten ;) När man får perspektiv på deras prestationer blir jag nästan fascinerad över vad en kropp kan prestera.

När jag kör en sån här wod, så här snart inpå en tävling, så snurrar det tankar i huvudet hela tiden. Jag känner verkligen att jag inte alls borde anmält mig. Ställer frågan till mig själv -Skulle du vilja dra dig ur nu? Och svaret blir ”ja!” mitt där när jag sliter med thrusters o burpees. Men samtidigt skulle jag aldrig göra en sån grej. Jag är inte en quitter. Har jag sagt att jag ska göra något så gör jag det. Jag tror bara jag har avbrutit en wod typ 2-3 gånger i hela mitt liv och då har det nog varit pga skador 2 ggr o bara allmänt uppgiven 1 gång.

Jag skulle aldrig dra mig ur något sånt här även om jag vet att det kommer kännas skit hela vägen fram. Man är ju lite dum i huvudet sådär.

lördag-games2009-slut

Grymma, köttiga gänget som tog sig igenom lördagens Games wod.

 

 

Taggad , , , ,

Kommentera

