Revansch på Open 14.1

Headcoach kör på som tåget med programmeringen i boxen och vi får slita som djur för att hänga med. Han blandar gamla Open-wodar med allmänt överjävliga flås-grejer. Det är många reps och högt tempo.

Igår kom Open 11.1/14.1 tillbaka, alltså en wod jag körde i Open förra året. Kul! Dels för att jag kunde jämföra med mig själv för ett år sedan och även för att det faktiskt är en hanterbar wod för att vara från Open.

10 min amrap av
30 Double unders
15 power snatch 35/25 kg

Det känns lite extra i kroppen när man vet vad som väntar. Jag minns hur det kändes förra året, jag vet vilket resultat jag vill slå. Det var bara att köra. Första omgången DU funkade jättebra. Fick bara ett avbrott o sen matade jag på med rycken i ett stadigt, men lugnt tempo. Jag vet hur pulsen skenar när man väl gjort ett varv. Andra och tredje varvet med DU trasslade som tusan o jag blev lite stressad. Jag var jätteflåsig och syrig i både armar o ben, men jag kom igenom. Fjärde varvet matade på bättre och jag hann göra hoppen på mitt femte varv och typ hälften av lyften. Jag hade hoppats på att göra 5 varv, men det gick inte. Riktigt så säkert sitter inte DU än, de trasslar fortfarande ordentligt ibland när jag är trött på ”fel” ställen.

Men det viktiga var ju hur mycket jag förbättrat mig på ett år. I Open 14.1 fick jag ihop 142 reps och den här gången blev det 218 reps. Jag är glad över ökningen, men inte helt nöjd med själva känslan när jag körde. Lyften var inga problem, jag delade upp dem och tryckte på så gott jag kunde för att samtidigt kunna hoppa DU. Men eftersom jag tyckt att DU funkat rätt bra den sista tiden så hade jag hoppats på jämnare flow där. Men jag var för trött, inte mer med det.

Det var ett jäkligt gött gäng som körde 17-passet, nästan bara goa veteraner. Jättehög nivå på prestationerna på flera pass igår och jag måste verkligen vara på tårna för att kunna hålla mig topp 10 i Wodify när dagen är slut. Det är frustrerande och inspirerande på en gång, älskar det. Att omge sig med sådana stjärnor!

måndag-open

 

Taggad , ,

Kommentera

