Vad jag gör en vecka innan tävling

Åtta dagar kvar till tävling. Huamej. Men kroppen känns bra och det är tuffa pass på träningen.

Hade ett riktigt bra teknikpass igår med oly-gänget där vi gick igenom startpositionen i snatch och first pull. Svåra grejer som gör mos av låren. När man står i läget där det bränner som mest i låren står man rätt, haha! Vi blev filmade för att se hur det såg ut och jag fick beröm för mina vinklar men skulle bli mer medveten om hur mycket jag lyfter från marken när jag skjuter ifrån i second pull. Igår när vi körde med bara 25 kg på stången så flög jag typ 10 cm, haha! Och jag blev väldigt förvånad när jag tittade på filmerna. Jag hade ingen aning.

Allt går ju så rackarns fort där och jag hade fullt sjå att tänka på vad jag gjorde med benen och ryggen och att jag skulle hålla kvar vinklarna och skjuta på i rätt läge… så något hopp visste jag inte ens att jag gjorde. För att försöka bli mer medveten om det så fick jag göra fem lyft där jag stod kvar och behöll tårna i golvet, och det gick ju bra det med. Så det handlar som vanligt om att bli medveten om vad man gör och lära in rätt för att sedan kunna fokusera på nästa svaga punkt :)

Sista veckan inför tävling är en nervpärs. Men numera vet jag ju om det, så det är bara att ta sig igenom det. Träna på och bara tänka på att det ska kännas bra och positivt, försöka att inte låta den negativa pressen bli för tung så att allt bara känns fullständigt skit. Flåsa loss utan att köra jättetungt. Träna på tekniska saker lugnt o städat. Typ som hur tusan man ska få bukt med att toes to bar blir nån slags gunga som bara är frustrerande.

Nu vet vi ju fortfarande inte om det kommer bli någon rigg i Halmstad på tävlingen, men mentalt måste man ju på något sätt acceptera och tro att det blir det. Och förbereda sig för det. Det finns så himla mycket grejer de kan komma på som moment i tävlingen, som man aldrig gjort förut, så det går inte att spekulera och oroa sig för allt. Jag kan bara hoppas på att det kommer övningar där jag och Emma har nytta av att vi kompletterar varandras svagheter. Som det ser ut nu kommer vi starta i samma heat som ett annat Göta-lag, grymma Amanda och coach-Elinor. Jag hoppas att vi kan hämta kraft från det på rätt sätt. Kanske få banorna nära varandra och kunna hålla jämn fart med dem och peppa varandra. Istället för att känna press och stress och att vi fastnar någonstans.

Märker ni hur jag försöker hålla ordning på det negativa, haha? Det är svårt… det finns där på varje träningspass. Det jag gör känns inte som tillräckligt bra. Det finns ju alltid tjejer som är bättre, starkare, snabbare, står ut med mer syra och tål högre ansträngning. Det är ju egentligen ingenting jag kan göra något åt. Jag ska bara göra det allra bästa jag kan utifrån mina förutsättningar. Hoppas bara att jag lyckas plocka fram det när det behövs.

Ikväll blir det ännu en Open-wod. Det ryktas om 11.4. En riktigt hemsk 10 minuters amrap med 60 bar facing burpees, 30 overhead squats 55/40 kg och 10 muscle ups. Jag kommer vilja skala vikten på ohs och om jag kommer så pass långt även skala ner till vanliga pull ups istället för MU. Slit på riktigt. Fredagspeppen!

Taggad , , ,

Kommentera

