Sista woden i Halmstad – ännu mer flås!

Och så kom  den tredje woden i Halmstad och sänkte mig lite….

Workout 3 “Halmstad Throwdown Team Chipper”

RX
For time or reps:
Complete the reps as follows:
1: Men 50 / Women 35 Pullups
2: 150 Singeljumps with crossrope (1 / 0.7kg)
3: 80 Kettlebellswing (24/16kg)
4: 40 Squat clean and Sandbell over box (24/18kg)
5: 30 Shoulder to overhead (50/35kg)

Take the barbell with you to the next station

6: 1 Overhead-squat per teammate (50/35)

When all reps are finished stand on elevated carpet
Timecap: 12min

Tredje woden är även den flåsig o jobbig. Inget rent styrkemoment alls i den här tävlingen alltså, det blir första gången för mig. Kommer bli intressant/spännande/hemskt att känna hur kroppen kommer funka med det här upplägget. När eftermiddagen kommer och det är dags för tredje woden är kroppen tom, trött och musklerna känns tunga o sega. Jag vet det, jag har varit där förut. Har t-shirten, så att säga.

Pullups. 35 st delat på två. 17 resp 18 om man delat jämt. Men, jag tror inte det kommer bli så rättvist delat, för jag kommer inte kunna hålla mer än 3:or eller 4:or efter bara ett par set. Första o andra kan jag kanske få till 5-6 om jag ger allt. Och det är alltid värre att ha en domare brevid som kollar. En ”no rep” är lätt hänt när det ska gå fort o man är trött o bara kör på vilja.

Men resten av chippern ska på pappret inte vara några problem. Singelhopp med ett tungt hopprep är säkert mums för axlarna, men det är ju bara att göra det. KB-svingar med 16 kg gör vi var o varannan vecka. ”Squat clean and Sandbell over box” har jag ingen aning om hur det kan se ut, men det är bara att tuta på. 15 overhead med 35 kg borde inte vara några problem och sedan bara en overhead squat. Klart. Gött.

Längtar tills allt är igång nu. Eller tills allt är över. När man är på väg hem, förhoppningsvis nöjd med dagen, med en burgare i magen och få göra svanhopp ner i sängen när man kommer hem.

Men först – nervösflimmer i hela kroppen, äta massor, sova ordentligt, packa, inte glömma något. Peppa.

Satan i gatan! Nu är det snart game day!

Taggad , , ,

Kommentera

