Lite inför-Open-nerver börjar krypa på

Swish, så har det gått en vecka till plötsligt, och den här veckan har kroppen varit helt igång igen efter tävlingsäventyret. Skönt. Att känna sig trött o sliten är typ det värsta jag vet när allt man vill är att träna o hänga i boxen. Igår var det clean & jerks on the minute på styrkan och jag lyckades ta 55 kg x2 de två sista omgångarna. Kändes jäkligt gött. Inte de vackraste o mest perfekta lyften jag gjort, men det gick.

Sen att jag fortfarande inte får till att cykla ihop mina kippade toes to bar ordentligt är en annan sak, eeh… Stackars headcoach försökte verkligen hjälpa mig med tekniken igår, men den blev inte mycket bättre. Jag vet att jag kan få ihop typ 2 när jag är pigg o fräsch o inte kör pass, men i ett pass när flås o syra sprutar så går det inte alls och jag måste göra en extra sväng hela tiden. Jag drar inte ner benen på rätt sätt och saknar väl antagligen bålstyrkan att hålla emot och skapa momentet som gör att man kan skicka upp benen igen direkt.

Aaaanyway…

Det är 13 dagar tills första Open-woden släpps och det känns roligt, spännande och lite pirrigt. Det som är bra är att jag känner mig inte jättetvingad att klara av RX-wodarna. Jag måste liksom inte. Tycker jag att den skalade ser mer genomförbar ut så kör jag på det. Visst, tävlingsdjävulen i mig vill såklart kunna köra RX rakt igenom, men i år vet man ju inte vilken nivå det kommer landa på. Redan förra året var det ju ett par wodar som blev väldigt korta för mig pga att jag är svag och saknar skills ;) Och det lär ju inte direkt bli lättare RX i år. Så det är lika bra att försöka avdramatisera det hela så mycket som möjligt och bara köra på känsla och dagsform.

I år ska jag heller inte envisas med att köra pass dagen innan vi ska köra Open ;) Måste ju visa att jag lärt mig något på ännu ett års crossfittande, haha!

Fredagarna under Open är alltid lite speciella, det pratas wodar o man tittar på inspelnmingen där stjärnorna i USA köttar. Man stressar o hetsar upp sig o blir nojig. Det är skitjobbigt, men roligt :)

Spontant ser jag fram emot 15.5 där de tre drottningarna av crossfit kommer mötas och battla loss. Kommer bli fantastiskt. Och jag kommer heja på Annie och Camille. Sorry Sam!

Announcement-Images5

Taggad ,

Kommentera

