Ett litet pb, yey! Och sånt jag borde göra…

Jag har en känsla av att jag borde blogga. Men jag vet egentligen inte riktigt om vad.

Jag skulle kunna berätta om att jag satte nytt pb i pullups igår, kändes väldigt roligt. Nu gör jag 8 st i rad med mycket möda och stort besvär i slutet, och då snackar vi med handryggen mot mig alltså. Att vända på steken har jag nästan aldrig provat i maxtest, antagligen är jag lite starkare där eftersom biceps kopplas in mer då, men, men…. Nu är det så här vi gör pullups, så då håller jag mig till det för att kunna jämföra. Kändes gött att kunna öka från 6 st till 8. När jag hängde där o hade gjort den 7:e så gav jag mig tusan på att göra en till.

Nu är jag över den magiska gränsen, 7 st. För andra kanske den inte är magisk. Men på Göta innebär det att jag skulle kunna gå upp en nivå i det teknik- o styrkeprogram för pullups som Mackan har gett oss. Typ en liten stor grej för mig :)

Sen skulle jag även kunna erkänna att jag fick jättemycket prestationsångest av att se allas fantastiska resultat av maxtestet i back squat i tisdags, som jag medvetet undvek. Jag ligger så långt efter där och jag får liksom inte styr på att göra något åt det. Jag är inte ens med i matchen längre och vill aldrig mer maxa i back squat så länge jag lever. Ungefär där är jag mentalt just nu. Hur många månader/veckor har jag inte sagt att jag ska köra extra benträning typ två ggr i veckan?! Och har det blivit någon extra benträning? Nej. Skäms på mig. Så himla dåligt o odisciplinerat. Back squatsen seglar snart upp som min största svaghet, jämsides med ring dips och hand stand push ups. Det är illa.

Men. Återigen så har jag tänkt ut något som skulle kunna fungera framöver. Att göra träningsplaner tillhör ändå en av mina favvo-sysselsättningar ;)

Nu är det bara en vecka kvar till Open och jag tänker att dessa 5 veckor skulle vara en utmärkt period att köra igång styrkeprogrammet. För när det är Open så vill jag ändå inte köra lika många tuffa metcons i veckorna, utan skulle kunna lägga in ren styrketräning istället för ett par extra metcons. Inte för att jag blir mindre trött o sliten av det kanske… men, mentalt skulle det kanske kunna lura mig till att få lite styrsel på det här helt enkelt. Open på helgerna, och styrka på veckorna.

I teorin kan det fungera. I praktiken gäller det att hålla disciplinen och inte vara för pigg på att boka in alla roliga pass som det bjuds på.

Men det är liksom svårt att stå emot. Igår fick jag ett skrattanfall precis när startsignalen gick i matconen bara för att folk håller att goofa sig så förbannat. Dessa sjuka, älskade människor.

11012740_791433410942892_4669203097723506599_n

Göllisar.

 

Taggad , , ,

Kommentera

