I väntan på Open. En lurig jävel…

Ni vet ett sånt där pass som ser helt okej ut på pappret. Själva metcon-delen ser till och med ut att kunna bli rätt bra, man ska köra två och två, vartannat varv. Lite vila, det är alltid bra wodar.

Och så kommer man dit, kör gymnastiken. Strikta toes to bar, som inte alls fungerar för det känns som om man inte alls kan koppla in latsen o magen och benen väger minst 10 kg för mycket. Sedan går vi på styrkan och ska köra 5 power cleans on the minute i 10 min. Jag laddar på och siktar på 55 kg de sista seten, och visst jag kommer dit. Problemet är bara att jag håller på att dö på tredje repsen så 4:an blir en kamp och 5:an blir inte av alls för jag tappar typ greppet om stången när jag ska under den. Astungt plötsligt!

Sen är det då dags för metcon. Det här blir ju bra, tänker jag, teamar ihop mig med en kompis som är typ likadan och så kör vi.

For time:
15-12-9-6-3 av
Hand stand push ups-> skalade ner till vanliga push ups (pga är allmänt kass)
Goblet squat med 32/24 kg
Burpee box jump

Herregud! Vilken förrädisk liten helvettes wod! Efter första rundan av 15-varvet på alla övningarna skrek låren av syra. Efter 12-varvet kändes det som om någon gjorde tusen nålar på hela framsida lår. Det gjorde liksom så ont att jag bara ville skrika lite. Och stånka och beklaga mig. Sen hinner man precis stånka färdigt o kunna gå normalt igen, så är det dags för 9:an, som också gör hyfsat ont. 6:an och 3:an rinner man igenom relativt smärtfritt. Förutom att jag kraschar in i lådan lite när jag ska göra första boxhoppet på sista varvet. Men, men… en bula mer eller mindre på de här gropiga smalbenen gör ingen skillnad. Det var en befrielse att bli färdig. Slitjobb!

Allt detta medan headcoach går runt o fnissar förnöjt. Och då har han ändå gjort om woden, för egentligen var det tydligen squat cleans istället för goblet squat. Tack, coach. Det värmde.

Taggad ,

Kommentera

