Okej, vi måste prata om 15.3

Det blev dags för Open’s första riktiga svårighet, muscle up. Alla visste att den skulle komma och i år serverades den som första moment i en triplett-wod tillsammans med wallballs och double unders. Amrap 14 min, 7 MU, 50 wallballs och 100 DU.

Så det var alltså dags att stå med mössan i hand och erkänna att jag inte tränat på MU särskilt seriöst eftersom jag mentalt inte insett att jag kanske börjar närma mig den kapaciteten. Fysiskt har jag jobbat på med pullups och ringdips och det har gått helt okej. Ringdipsen börjar sitta nu med lite stabiliseringshjälp mellan ringarna. Men ändå… det är bara några delar i MU-pusslet.

Jag känner liksom att jag inte är redo för att ens försök a göra muscle up än. Jag vill ha mer träning på att kippa i ringarna och såklart jobba på den strika varianten också. Det är så många svåra grejer i den där övningen… Jag tror inte på mig själv tillräckligt mycket för att ge mig på det.

Så, det skalade versionen av 15.3 blev min melodi den här veckan. Tyvärr. För det kan vara historiens tråkigaste wod.

14 min amrap av
50 wallballs 9/4 kg (low target på båda)
200 single unders

Fy fan. Det var svårt att motivera sig att göra den här. Dels för att det är två tråkiga övningar, dels för att skalningen inte kändes rimlig med hur de skalade versionerna har sett ut tidigare veckor. Jag stod där och såg längtansfullt bort mot ringarna och sen tittade jag på min 4 kg-wallball som låg på golvet framför mig och blev sur. Va fan liksom…. 4 kg wallball och singlar! Det är ju sånt man gör när man är helt ny på crossfit. Det är liksom inte kul att göra sånt när man kan nivån högre på dessa övningar. Men, men… det finns ju inte ett skit jag kan göra åt det, så sluta gnäll och bara gör det! Får skylla mig själv som inte kan MU.

Det blev 14 minuter syrafest i lår och axlar. Det gick att jobba snabbt och flåset gick upp i taket och det gjorde ont lite varstans för att det var så mycket reps på varje övning. Jag hann 3,5 varv. 198 wallballs och 600 singelhopp.

Jag gjorde woden i lördagsmorse och sedan dess har jag knappt kunnat gå normalt. Mina lår är förstörda av träningsvärk. Och det komiska är ju att jag började tänka på att jag skulle göra om woden när jag såg vad några av de andra tjejerna fick för resultat… HAHA! Idag är det måndag och även om det blivit lite bättre så skulle jag behöva bra mycket övertalning för att jag skulle ställa mig och göra 200 wallballs en gång till, och känna den här träningsvärken EN GÅNG TILL.

Nejtack. Jag får nöja mig. Hade jag vetat att det skulle göra så ont efteråt hade jag nog pressat mig själv ännu hårdare för att få ett bättre resultat.

Men jag avbokade dagens Open-pass och registrerade mina siffror på Games-sidan. Bitter, lite sur och med ny motivation till att lära mig MU till Open nästa år. Då ska jag fan inte stå vid sidan om och bolla med 4 kg.

Taggad , , ,

Kommentera

