Resultatlistan 15.3 (och tisdagsträning)

Eftersom jag nu har blandat skalade och RX-workouts i min Open-serie så blir ju resulattsiffrorna lite hejkon-bejkon. Men, jag vill ändå dokumentera det för mig själv, för det är alltid roligt att gå tillbaka o kolla hur man ligger till. Och jag vet, att hålla på att stirra sig blind på resultatlistan blir man varken starkare eller gladare av… men, nu kör jag ändå.

Så.

Wordwide bland kvinnorna ligger jag nu på plats 15172. av 108 755 st. Jag har alltså konstigt nog (vet inte riktigt logiken bakom hur placeringarna räknas ut) klättrat typ 4000 placeringar sen förra veckan, haha!

I regionen Europa ligger jag 1120:a av 8875. En klättring med typ 200 platser. Lika märkligt det.

Och i boxen bland Göta-tjejerna ligger jag nu 5:a. Ett pinnhål upp.

Och bara på Göta Lyckholms, bland både killar o tjejer ligger jag 23:a av 55. Killarna är ju lite tuffa att rå på, så den listan är lite skitsamma, haha!

De som vann och blev bäst i världen var Sam Briggs o Ben Smith, med helt galna 633/630 reps. Väldigt roligt att Sam är tillbaka från sin skada, så länge det inte handlar om för tunga vikter. Även om hon inte är min favorit till totalsegern, så behövs hon för att ge mer spänning till hela grejen liksom. Och hon är så himla otursförföljd, så… Go Sam!

I tisdags körde jag vanligt pass igen. Det var tufft och flåsigt och låren led fortfarande lite av sviterna efter 200 wallballs i lördags.

Gymnastik och styrka vad pullups i olika progressioner och axelpressar 4×3 reps. Jag lyckades göra två 3:or på 35 vilket var ett nytt litet pb för mig.
Dagens metcon var tre små on the minute-wodar kan man säga. Fast det var var 90:e sekund istället. Återigen kan man på pappret bli lurad av att det är vila och ”otm”-tänk. Men ack, ack, ack…

Varje wod var 90:e sek, tre gånger var. 1 min vila mellan varje wod-byte
1.
12 pistols (skalade och gjorde pistols på låda istället, knäna blir gladare då)
3-5 ctb

2.
8 squat cleans 50/30 kg
8 burpees over bar

3.
8 push pressar 50/30 kg (jag skalade lite fegt till 25 kg)
8 burpees to target (alltså högre hopp till pinne i riggen tex)

Första var lite lugn o fin, jag gjorde 3 ctb varje varv. Jobbigt, men rätt lätt.
Andra var ett jävla helvette. Låren proteserade och flåset får jobba som tusan. Trodde jag skulle dö tredje rundan.
Tredje skalade jag för jag tyckte 30 kändes lite för nära vikten jag kört på styrkan, och sen var jag ju astrött efter cleans o burpees. Men, jag skalade kanske lite för mkt för pressarna blev väldigt lätta och sen var det ju bara att skutta på i burpeesen. Nästan lite kul att köra med targets, man tvigas att strecka ut och man får nog in lite mer luft i lungorna tror jag. Gött pass som körde igenom flåssystemet ordentligt.

Och jag fick panik för att det kommer komma 30 kg-thrusters på 15.4, med tanke på hur tunga cleansen kändes. Det LÄR ju komma. Rackarns rabarber.

1505583_806408649445368_4803537457051770092_n

Tisdagsgänget. Slutkörda.

 

Taggad , ,

Kommentera

