Skit också.

I natt kom Crossfit Open 15.4 ut och till min bedrövelse så står det handstand pushups på programmet. SKIT! Och tunga cleans. Yey! Men för att få komma till de där trevliga cleansen måste jag beta av ett antal hspu. Som jag aldrig gjort.

Återigen handlar det alltså om skills som jag inte behärskar. Den här jävla sporten är frustrerande och nu när de kan utnyttja att det finns en skalad variant av Open så drar det på med alla skills som finns typ. Typiskt. Fast, ändå, förståeligt och inte oväntat. Jag är väl mest förbannad på mig själv för att jag inte har fått till hspu trots att jag har jobbat på det. Jag har blivit starkare i axlarna, visst, men det känns inte riktigt som att det räcker ändå.

Men. Jag ska prova. För om man jämför med en muscle up, som ju var problemet förra veckan, så är jag närmare att kunna göra en hspu.

Så här ser woden ut:

11069620_874900309218495_7955051452674876629_n

Problemen jag ser här är 1. såklart hspu, 2. det är en väldigt kort wod. Så jag har alltså 8 min på mig att lösa 3 hspu. Hinner jag det innan tiden är slut gör jag 3 cleans och så har jag iaf 6 reps. Men sedan blir det ju snabbt väldigt mycket värre. För även om jag nu genom lite trolleri, magi och envishet lyckas göra ettor av hspu, så ska det göras så himla många. Det kommer ta tid. Och tålamod. Och det kommer sväras. Och jag kommer längta till de där cleansen på ~56-57 kg.

Tydligen är grejen med tejpen på väggen också en svår ny standard. För mig är det ju inte direkt ett problem, eftersom jag inte varit där uppe o viftat med fötterna ändå, jag har inget gammalt rörelsemönster som behöver göras om. Men när man såg på sändningen från när stjärnorna genomförde woden, och blev no reppade på löpande band för att de inte fick hälarna ovanför linjen, så började man fatta att det var något lurt…

Skalade versionen av den här woden är push pressar och cleans på lägre vikter, men med samma reps-schema. Tjejvikterna är 29 och 34 kg. Så… ja… där kan man ju mata på rätt länge :( Urtrist. Jag vill inte!

Det är alltså dags för storverk i helgen. Skit också.

P.S Youtube-tips till oss som behöver slipa på hspu-skillsen: Instruktionsfilmer från Freestyle Connection pt. 1 https://www.youtube.com/watch?v=qiTovNDfhlc, pt. 2 https://www.youtube.com/watch?v=_xAU3rFFPV0

Taggad ,

Kommentera

