Allt fortsätter.

Man återhämtar sig på något vis. Vissa dagar är kämpigare, kroppen och huvudet känns tunga o kraftlösa, och då går det helt enkelt inte. Det är då man typ håller på att börja lipa på riktigt för att man failar ett set med axelpressar. Eller failar på ett set med knäböj som är på en vikt man bollade med en vecka tidigare.

Även om händelsen med Zally o fölet inte direkt påverkar min vardag längre, så kan känslan komma tillbaka för en kort stund ibland. Jag är liksom lite mer känslig för stressnivåer och det känns som om jag har tömt reserverna lite grann. Men det känns okej och det är bara att jobba på. Det är inte helt optimalt att vara i en tajt jobbsituation och jobba med två projekt som har deadline typ samtidigt. Jag hinner inte riktigt varva ner o ta det lugnt o ladda om just nu. På helgerna är jag nästan förlamad o kan bara göra enkla saker, som att träna, äta o kolla på House of Cards.

Men träningen hjälper till, de bra dagarna känns det ju lite underbart som alltid. De andra dagarna så tar jag mig bara igenom o är nöjd med det. Den här veckan har varit lite upp o ner hittills. Helgen var tung, måndagen var supertung och ingenting fungerade. Att pressa 37 kg 3 ggr var ett skämt o att knäböja 74 kg 3 ggr gick inte heller trots att jag veckan tidigare gjort ett 2RM på 76 kg. Igår, tisdag var en mycket lättare dag och passet var hur kul som helst. Tur att det kan vara så :)

Head coach har satt igång en ny styrkeperiod för oss och programmeringen ett par veckor framåt ser skitkul ut! Snatch o clean&jerk har fått sina helt egna dagar! Yey! Hela passet ägnas åt lyften och man får drilla massor, så himla gött. Jag har inte riktigt haft plats att fortsätta min oly-träning den här terminen så detta är perfekt. Jag lägger in 531-pass emellan och 1-2 vanliga metcon-pass.

Och så börjar simningen idag. Jag är nervös. Jag vet inte hur mycket jag kommer ihåg från lektionerna jag fick på Playitas, ingenting känns det som. Antar att det kommer kännas lika jobbigt o jag kommer svälja lika mycket vatten igen. Men det ska bli intressant att ha undervisning på svenska, undra om de lär ut på samma sätt?

11067469_836059659813600_4506710683803934096_n

Goa tisdagspasset. Allmänt nöjda med sig själva ;)

 

Taggad

Kommentera

