Crawlkurs

Japp, då var vi igång. Rivstartade intesivkursen med simning två dagar i rad den här veckan. Och märkligt nog så känns det faktiskt ganska okej i bassängen. Jag har inte drunknat än och inte svalt riktigt lika mycket vatten som jag gjorde i början när jag simmade i Playitas, yey!

Läraren heter Edvin och är pedagogisk o snäll. Det är en stor grupp, typ 8-10 st, så att få någon personlig coachning är svårt tyvärr. De enda tipsen till mig personligen hittills var en kommentar om att jag ska slappna av lite mer i benkicken. Sen har jag inte fått så mycket mer. Men självklart ger han tips till hela gruppen och dom får man försöka applicera så gott man kan.

De två första passen har handlat om benkick, balans i vattnet och andningsövningar.  Inga armar alltså. Det räcker liksom att andas o kicka samtidigt, det är svårt nog, hehe :) Vi skulle tydligen börja med armar nästa vecka. Då lär det bli lite mer kallsupar för mig.

Och sen är det väl tänkt att man ska ha fått en liten grund efter 3 veckor och 6 pass. Det kommer bara rusa förbi och antagligen lämna en känsla av att jag vill ha mer. För simning är roligt. Roligare än löpning tex, inte för att det är mindre flåsigt (jag flåsar som tusan), utan för att det liksom inte gör ont någonstans och att det är roligt/läskigt att lära sig något nytt. Jag antar att syran o allt det där jobbiga med simning kommer sen när man ska ligga o nöta o försöka få flyt.

Tyvärr ska Åby simhall ha stängt heeeela sommaren, så om jag vill försöka öva på simningen efter kursen, på egen hand, så får det väl bli Vallhalla eller ute i det fria antar jag. Scary. Men allt det där tar jag sen.

11031759_10152746262470981_6430627254377598904_n

Väldigt roligt att ha en kompis med på simäventyret!

 

 

Taggad , ,

Kommentera

