Regionals i Köpenhamn!

Det är inge vidare kontinuitet i mitt bloggande just nu. Jag kan skylla på massa grejer. Men mest på att det kom en rackarns massa jobb i vägen. Och livet liksom. Jag prioriterar att kolla på tv-serier när jag ska slappa, hellre än att blogga. Förfärligt, jag vet.

Så nu har jag egentligen en himla massa saker som jag borde blogga om, men det är rätt trist att läsa om saker som händer för flera veckor sedan. Så jag tänkte att jag kör en snabb recap och sen skriver om nya saker :)

Status: Har en nacke som krånglar. Värker o drar i muskler ner till skulderbladen. Jag tror inte att det hänger ihop med något konstigt jag gjort på träningen, utan att jag helt enkelt har stressat upp mig över onödiga saker som jobb o deadlines o suttit långa dagar framför datorn, hetsat o flängt mellan kunder o kontor och försökt leverera 100% överallt.

Iom värken så har jag chillat lite från crossfit-träningen den senaste veckan och istället bara gjort mina simpass. Testade att lyfta lite skivstång, men skulderbladet ville inte riktigt, så jag gav upp och käkar en omgång Voltaren istället. Jag har gått på massage och går hem i tid från jobbet o sånt, men det verkar inte hjälpa ändå… Det stela och onda vill inte riktigt släppa. Jag ska gå på passet idag och se hur det känns. tror att skivstång ska gå bra så länge jag inte lyfter för tungt över huvudet. Det gör liksom mest ont i nacke o skuldror när jag sitter stilla för länge. Framför datorn. Jättehärligt med 8 timmars skrivbordsjobb just nu….

Hänt i helgen: Meredian Regionals i Köpenhamn!! Och vi var där med ett stort o gött gäng från Göta. Så himla kul o trevligt o inspirerande. Även om hallen var stor och vi hamnade ganska långt upp på läktarna, så såg man ändå att de där supermänniskorna man bara ser i youtube-klippen annars faktiskt finns på riktigt. Sverige var fint representerade med flera damer, herrar o lag. Största hoppen var Lukas, Björk och lagen från Solid, Fabriken och Nordic. Alla kämpade o slet, blödde och skrek och tillslut blev resultatet att Lukas, Crossfit Solid och Crossfit Fabriken får åka till Games i Kalifornien i sommar. Fantastiskt!

games-lag

Solid o Fabriken

Men så himla tråkigt att det inte räckte hela vägen för Björk och Nordic Alpha. Sååå nära… I damtävlingen var det total isländsk dominans och 4 av 5 Games-platser togs av isländskorna. Makalöst att den lilla ön med typ ett par hundratusen invånare kan producera så enormt många crossfitare på elitnivå. Kristin Holte var den enda som lyckades bryta sig in i toppen. Så man får liksom välja att kalla sig nordisk och heja på alla fem tjejerna från Island och Norge i sommar.

island-games

Man ska heta -dottir i efternamn. Då är man stark.

Herrtävlingen väcker inte riktigt samma engagemang hos mig, vet inte riktigt varför, de är ju både starkare o snabbare. Men hur som helst så lyckades Lukas komma med till Games i år igen vilket är en himla fin prestation, och det ska bli kul att se vad han kan göra med ett års mer erfarenhet i tävlingen.

Det var sjukt kul att få se crossfit-eliten gå loss och dessutom se lite av allt som händer runt omkring på arenan, alla små bakom kulisserna-grejer. Stämningen var himla härlig o publiken kom från alla hörn i Europa. Att även de afrikanska länderna ingår i den här regionen märkte man inte så mycket av, mer än att det var lite andra flaggor i de första (sämsta) heaten på varje event.

Då och då bjöds man på små härliga crossfit-moment när de andra atleterna hejar o pushar sina medtävlande som har fastnat på något moment eller kämpar med tunga viktstänger. Publiken hänger på och så plötsligt så går det! En MU till, en hspu till, äntligen klarar man den tunga squat clenen innan mållinjen. Det är lika gött i magen varje gång och det är lite skönt att se att de är mänskliga allihop och har sina svagheter precis som vi andra hobby-crossfitare. Det finns aldrig någon tvekan om att stötta sina medtävlare och det är många leenden och kramar bland atleterna, även om det inte alltid går deras väg.

Och Annie, ja, hon skrattade och log precis som vanligt. Men hon fick kämpa lite. Och hon kom ”bara” trea. Men det är ju alldeles tillräckligt ändå, det är ju inte nu hon behöver vara allra bäst :)

annie-smile

Smiling Annie :)

Alla bilder från https://www.facebook.com/CrossFitGames 

 

Taggad , , ,

Kommentera

