Stark o långsam.

Jag är lite tokig o skriver ett nytt inlägg redan idag. Kanske är det en trend? ;)

Igår körde jag pass på Göta igen, har vilat sedan i torsdags pga den här jävla nacken o skuldrorna som vägrar slappna av o sluta värka. Men nu fick det vara nog. Och det gick bra. Kroppen känns så mycket bättre så fort jag bli varm o får komma igång, då känns ingen smärta eller stelhet. Kanske lite förrädiskt samtidigt som det är skönt.

Dagens pass bestod av tunga marklyft som styrka. 7 st 2:or i stege upp till jättetungt om man ville. Klart jag ville! Jag var ju helt full av energi o Annie-spirit! Så jag lyfte o drog o lyfte o drog. Under våren här så har jag ju känt att just marklyftet har gått framåt när jag kört styrkeprogrammet o det har alltid varit roliga pass när jag kört mark. Men jag har inte maxat på någon 1:a sen i vintras. Och det här passet skulle vi ju göra 2:or, men jag satsade ändå högt.

Startade min serie på 80 kg (efter uppvärmning såklart), tog 90-100-105 rätt lätt. Sen la jag på 113 och sedan 118 kg. Mitt tidigare 2RM pb var just 113 kg och mitt 1RM pb från i vintras ligger på 117. Men jag var laddad (och lite nervös) och la på 118. Och det gick!! Jag drog alltså en 2:a på ett kilo mer än mitt tidigare 1RM! Så jäkla gött! Det är inte alla pb som gör mig lite extra glad, men marklyft har alltid varit ett sådant. Så heja! Härligt, roligt o bra! En etta på 125 borde inte vara långt borta, o det betyder att 130 är väldigt realistiskt plötsligt, vilket gör mig lite prillig i hela kroppen. Det är en siffra som känns lite fräck liksom.

Efter styrkan var det lite stationsträning på schemat. 1.30 min på varje station, i tre varv. Jag gjorde dem i ordningen:

1. 3 burpees over buddy, turas om (vi var 2 o 2)
2. Synkade toes to bar
3. Shouldering stone shuttle run. (vilket betyder att vi bar en tung stor medicinbollsgrej på 80 lbs o sprang fram o tillbaka över salen)
4. Step ups på låda 50 cm med 8 kg KB i rack, 8 på varje ben.
5. Ropeclimb, turas om.

Toes to bar var absolut det som gick sämst.  Känns ju lovande inför teamtävlingen på lördag…. not. Men, men. Med lite adrenalinpåslag så brukar det gå bättre. Och jag skyller på att jag inte har wodat på typ en vecka. Repklättringen är lite rostig, vi gör det inte särskilt ofta sen vi flyttade in i de nya lokalerna förra sommaren. Men det gick bra och jag hade en mental bild av de grymma atleterna på Regionals som hoppar ashögt o kan ta repet i 1-2 tag. Jag tog vårat lilla korta rep i två tag också. Fast i Regionals är det väl repen minst dubbelt så långa, hehe…

Så summakardemumma är att kroppen känns stark (fast träningsvärk idag) och långsam och lite tung inför lördagens battle. Jag kommer inte köra några mer maxtest innan helgen. Ryggen har en tendens att kännas seg rätt många dagar efter så här tunga lyft.

Men yey, pb! Det var det värt.

11351463_846195918799974_9010589640331401062_n

Lite lätt splittrat gäng, haha!

 

Taggad , , , ,

Kommentera

