För den som tycker siffror är viktigt. Nya pb’n!

Just här o nu känns kroppen som ett enda stort ömt blåmärke. Träningsvärken är överallt i rygg o ben. Det var tunga marklyft igår…. och det sätter sina spår varje gång. Och efter en vecka med pb-försök på i prinicp varje pass så antar jag att det är helt normalt att kroppen är lite slut.

Men det blev en rätt bra, maxad vecka. Nya pb’n i marklyft, ryck och knäböj. Marklyftet var kanske inte riktigt maxat, för precis som idag så var kroppen trött men då efter tävlingen förra helgen. Så jag lyfte så att jag fick ett nytt pb med några kilon, men jag har nog mer. Det kändes gött och mysigt med löfte om mer. Sparar den karamellen till en annan dag liksom. Tränar vidare så att jag kan göra ett större skutt nästa gång.

Av bara farten så har det även blivit nya 3RM och 2RM i marklyft senaste tiden, vilket nästan känns ännu bättre än 1RM. Den vikt som jag tog i vintras som 1RM, 117 kg, gjorde jag en 3:a på igår. Det kändes jävligt gött :)

531-programmet som jag har kört hela våren verkar funka. Trots att jag tvingades till typ 2-3 veckors uppehåll när jobbstressen satte sig i nacken o ryggen och musklerna knöt sig.

Nya maxvikten i ryck kom som en liten överraskning, det lyftet har verkligen känts allt annat än stabilt de senaste tisdagarna när vi har drillat duplicering. Men så plötsligt så började det kännas lite gött igen och jag hittade tajmingen lite bättre och fick tillbaka lite tro på mig själv o ryck. 40 kg satt plötsligt ganska säkert igen, så jag vågade lägga på. 43 flög upp och på andra försöket satt även 47 kg. Roligt! Och det känns lite gött att magiska 50 kg-strecket kommer närmare. Men jag har ingen brådska, det får liksom mogna fram. Ryck är ett lyft man liksom måste klappa medhårs o gulla med. Fjäska. Det går inte att tvinga fram något. Det är bara träning o nötande och coachning som gäller.

2015-06-15_13-31-31-PR

Wodify-protokollet :)

Pb’t i knäböj är verkligen inget jag vill ropa ut över taken. Knäböj är min helt klart svagaste länk, tillsammans med strikt axelpress, när det gäller styrkemoment.  Men i o med att jag jobbat på med 531-programmet och knäböjt 1-2 pass varje vecka så börjar det kännas bättre och jag bli mer bekväm i tekniken. Nya pb’t blev 3 kg tyngre och det kändes lätt, vilket gjorde mig glad. Knäböj o jag har en svår relation…. så jag försöker hitta ljusglimtar för att försöka hålla motivationen uppe. Jag ska försöka hålla i knäböjandet nu och hoppas att jag kan bättra på pb’t någon mer gång i sommar.

Ikväll ska jag tydligen köra Fran med denna verkande, ömma, trötta kropp. HAHAHA! Det kommer bli kaoz. Jag menar, thrusters bryter ner mig som en köttkvarn, jag vet inte vad jag ska göra för att återfå självförtroendet där. Hur ska man tänka för att orka? Fran kommer göra mig gråtfärdig, hon o jag förstår inte varandra. Alls.

Antar att det är min förfärligt dåliga kondition som sätter stopp för allt roligt. Jag vet att det borde vara mitt sommarfokus…. högintensivt o syratålighet. Som crossfit liksom. Har hört att det ska vara bra ;)

 

Taggad , , , , , ,

Kommentera

