Sommarminnen.

Återigen så finner jag mig själv i efterdyningarna av en hopplöst sorglig vecka. Händelseförloppet runt Zally var inte alls på samma sätt som den plötsliga, chockartade förlusten av fölet, så sorgearbetet har varit på ett annat sätt. Jag visste ju vad som skulle hända, men man kan ju aldrig veta hur ont det gör och hur det kommer kännas att vara utan henne.

Det är fortfarande märkligt att tänka tanken att jag aldrig kommer träffa henne igen. När jag tittar på bilder, vilket jag gör varje dag, så minns jag ju fortfarande hur pälsen bakom öronen känns. Jag kommer på mig själv att sitta o tänka på vad hon o fölisen gör där uppe i himlen. Saknar dem båda två väldigt, väldigt mycket.

Men dagarna bara rusar iväg och snart har jag varit utan henne en vecka.

Längtar efter uteritter i på somriga skogsstigar, när man söker skugga inne bland träden men ändå svettas så att det blir klibbigt, och man sitter o viftar bort flugor och ducka för spindelnät hela tiden. Zally var ju en sann stig-finnare och älskade att vika av rätt ut i spenaten om det fanns en liten stig att följa.

Att sitta kvar i hästhagen efter kvällsritten o lyssna på det otroligt sköna ljudet av hästar som tuggar gräs. Skogen runt omkring är alldeles tyst och stilla och himlen är rosa. Det är så himla härligt! Förutom den lilla detaljen att man ofta håller på att bli uppäten av tusen knott.

Hoppas att det blir en hästsommar nästa sommar igen. Den här får bara bli en liten paus.

928814_906701096057245_2094690104_n

En sån där magisk sommarkväll, efter en sen ridtur.

11356415_703395643122501_1197840554_n

Sommarstigar.

11348357_1609749922638675_1097894940_n

Sommarmage. Får knappt upp sadelgjorden till första hålet.

 

Taggad , , ,

Kommentera

