Lugna veckor är svettiga veckor :)

Det bästa med att arbetstempot har varvats ner till en väldigt behaglig sommarlunk är att jag får lite extra tid o kraft till träningen. Jag kan kila iväg lite tidigare på efm eller lägga träningen på andra tider eftersom jag inte är så beroende av att sitta på kontoret o gå på möten. Det är ett par rätt sköna sista veckor när man har planerat in lite senare semester än majoriteten. Förutom då att vädret kunde varit lite roligare… ösregn är inte kul även om man jobbar.

Så, jag tränar, rätt mycket. Och de två första veckorna på semestern ska vi vara hemma mest så då hoppas jag kunna köra på för fullt som vanligt. Sen blir det nog två lite lugnare veckor när vi är utomlands. Sen jag började med crossfit har semesterveckorna alltid känt så himla goa, man kan liksom riktigt ta hand om kroppen, sova lite extra, äta massa mat och träna stenhårt. Det finns massa tid o man är pigg i huvudet. Långa goa pass med extra styrka eller teknikträning.

Jag har en plan att göra pb-tester på alla lyften jag nu gjort i 531-programmet ett antal månader, för att sedan kunna starta en ny period där med nya maxvikter. Kommer bli kul! Det är så jäkla kul när kroppen är hel o glad. Förutom lilla nacken och trapezius som gör sig påmind lite då och då med massiv träningsvärk.

sommarpass

Blandade bilder från senaste passen, typ.

 

Taggad , ,

Kommentera

