Ehm.. just det ja… jag hade en blogg.

Ojdå. Det blev visst ett jättelångt sommaruppehåll med total bloggtorka och ingen lust att skriva alls. Vet inte riktigt hur jag ska hantera det, det är ju inte särskilt roligt att göra någon sorts sammanfattning heller. Fast en liten kort, kort kanske är okej?

Jag har tränat på som vanligt under hela semestern, förutom när vi var bortresta på roadtrip i Europa i typ 12 dagar. Då blev det lite sporadiskt med något morgonpass då och då och två besök i boxar utomlands, en i Italien och en i Tyskland. Sen när jag kom hem kände jag mig svagare än någonsin och gnällde över hur otroligt dålig jag var på crossfit helt plötsligt. Kanske var det maten som ställde till det, en diet på pasta, pizza och gelato, som sedan skulle ställas tillbaka till något som liknar paleo blev lite för tufft för kroppen. Kanske var det sömnen, att gå från 4 veckors sovmornar till att plötsligt ställa klockan på halv 7 igen. Kanske var det en kombination av en massa saker… Trött o svag blev i alla fall resultatet.

Nu verkar jag ha hämtat mig lite grann och jag kan göra det mesta som förut. Men lite styrka saknas nog fortfarande om man jämför med vilka vikter jag tex körde i front o back squat innan semestern. Men, men… jag får jobba mig tillbaka.

Den här veckan är det beast week i boxen och headcoach har släppt en ny programmering, tyngre och tuffare än förut. Det ska mycket till för att kunna klicka på RX-knappen i wodify nu. Men det känns ändå bra, för då har jag något att jaga de dagar jag känner att jag pallar. Får se om idag är en sådan dag..

Weightlifting
Back Squat (14,12,10,8 + Back off set på 20% lättare än sista)

Gymnastics
Ring Dips (5*Max -1 varje set , Trappstegen)

Metcon
Metcon (AMRAP – Rounds and Reps)
Flow
12min AMRAP
400m run
6 Hang Squat snatch 50/30
8 Laterala Burpees over bar
10 Boxhopp 60/50

Det lär bli ASJOBBIGT! Och jag vet inte om jag kan ha kontroll på 6 st squat snatchar på 30 kg i en metcon. Har aldrig provat :) Får se vad jag bestämmer mig för när jag väl står där på golvet. Back squat o ring dips har jag väldigt låga förväntningar på, så det är bara att försöka få kroppen att göra så mycket jag vill.

Bilder från passen jag körde i söndags o igår :) Tur att man har de här människorna att köra med, annars hade det inte blivit något av träningen.

11954664_901681956584703_4644061056213656486_n

11781681_902383746514524_5451163936347443225_n

Taggad , , ,

Kommentera

