Ländryggsmos!

Beast week kom och gick och jag överlevde :) Gillar nya styrkeprogrammet, det är superset mest hela tiden och i kombinationer som tröttar ut ordentligt. Styrkan blir nästan som en liten mini-metcon, fast i lugnt tempo o mer vila. Och som jag har förstått som kommer den här nya tyngre nivån vara kvar ett tag till, så det är bara att vänja sig.

Söndagens pass innehåll en massa favoriter så jag gled igenom passet med ett härligt självförtroende. Det är det som är skillnaden, när det kommer dagar där alla ens svagheter radas upp som ett pärlband är man inte lika fräck. Jag tvivlar o tvekar o skalar. Men igår var det bara full spätta in i kaklet, asgött!

Styrka:
A1: Deadlift (5*5 Sets across Högst 75% av 1RM )
A2: Push ups (5*10-20)

Styrka:
Russian Swings (EMOM 5min 10reps)

Metcon (AMRAP – Rounds and Reps)
”Bakis”
10min AMRAP
5 KB snatch / arm 24/16
5/ben Utfallsgång med kula i rack 24/16
5 V-ups på stället där man hamnar!

Jag var så sugen på marklyft! Så jag slängde på 75 % även om jag inte har lyft tungt på rätt länge. Och det funkade, 95 kg 5×5, det var tungt och svettigt men det gick. Och däremellan skulle vi göra ett antal pushups, inte riktigt lika peppad på det. Men, men… det gick hyffsat, några 10:or o några 9:or.

Sen blev det en liten bonus-grej, riktigt tunga ryska svingar. Jag började med 24 kg, men kände efter första vändan på 10 reps att det var ju för lätt… så då var det bara att släpa fram 32 kg-klumpen och testa den istället. Det var nog första gången jag testade 32 kg KB, och jag skulle nog inte kunna köra hela svingar med den, men 4×10 ryska funkade fint.

Passet fortsatte med ännu mer kettlebellgrejer, och det kändes ganska bra att byta till 16 kg :) Snatcharna satt riktigt bra på både höger o vänster, men det är alltid lite läskigt o kräver tajming o koncentration. Utfallsgången var lite vinglig emellanåt men efter ett par varv hittade jag tekniken, lurigt med bara en kettlebell att balansera med. Att göra V-ups blev en liten vila varje varv.

Riktigt gött o supersvettigt pass! Jag var så nöjd med min prestation och kroppen kändes så stark. Go känsla. Idag är det inte riktigt lika härligt… ländryggen skriker av träningsvärk, vilket inte är så konstigt, och benen o axlar är lite sega.

Jag hade visst tänkt att köra både måndag o tisdag. Återstår att se om jag har några krafter kvar för det på tisdag, hehe… Dagens pass innehåller bla första kvalwodden för Solid open. En riktigt arm-o-axel-dödare och jag vet inte om min ländrygg kommer gilla 15 st hang power clean. Hejåhå! Längtar inte. Men samtidigt för man ju det. Blåmärken o träningsvärk gör mig glad. Och lite ynklig.

Taggad , ,

Kommentera

