Duktig, glad & sötsugen

Fyra dagar in i Whole Life Challange (WLC) och allt går som på räls. Jag visste ju att maten inte är problemet, utan det är sockersuget o kaffemjölken som stället till det. Och att se till att stretcha o mobilisera mera.

I helgen så mätte jag mig, både i kilon, centimeter och procent. Denna härliga kropp väger en hel del och består av en tredjedel fett o en tredjedel muskler. Den sista tredjedelen antar jag är blod, lungor, hjärta o annat sånt där kladdigt. Man ska nämligen använda ett av de här måtten och jämföra med i slutet av den här 8 veckors utmaningen. Och då sitter ju givetvis tävlingsmänniskan i mig o spekulerar i vilket mått som man kan få störst förändring på under den tiden. Min gissning är att det nog inte är kilon. Det svåra är om det blir procent eller centimeter. Jag chansade på centimeter och hoppas nu på att min mage ska bli platt o fin och höftmåttet lite mindre. Jag har ju ändå en del fluff där, så jag tänker att det nog inte är omöjligt. Det bästa vore väl egentligen att försöka jobba med fettprocenten, men det känns så svårt… så då börjar jag skruva på mig och vill inte riktigt ge mig in i matchen.

Jag ville ju inte att de här veckorna ska förvandlas till en bantingstillställning för den sakens skull. Det är det svåra i den här balansgången. Men, jag tror inte att jag har tillräckligt stor karaktär för att minska ner på portioner o sånt som krävs för att man ska minska snabbt och mycket, så jag behöver nog inte oroa mig. Jag är för hungrig o för matglad. Jag kan däremot gå med på att byta ut grejer till sånt som mer ligger i linje med det som ger poäng i utmaningen. Inte slentrianäta choklad o chips.

Idag är sockersuget rätt närvarande, to put it mildly. Efter lunchen är det ju fasligt gott att äta nåt sockrigt, sött…chokladigt. Oftast brukar en riktigt go kaffe hjälpa till att dämpa. Men nu kan jag ju inte ens få det… jag ska ju inte få i mig mejerier, så mjölken går bort. Även den laktosfria. Jag har experimenterat lite med kokosolja o kokosmjölk som jag fått tips om, men inte hittat den vinnande mixen än. Får jobba på det. Tills dess sitter jag o sörplar i mig beskt, svart kaffe :(

Jag gjorde även WLC-woden igår. För vi ska nämligen mäta träningsresultat också. Känns som den absolut tuffaste delen av den här utmaningen. Att på 8 veckor kunna förbättra resultatet på en asjobbigt, superflåsig wod som är ”Fight-gone-bad-inspirerad”, ett format som inte alls passar mig. Men just därför kanske det är bra… kanske kan det få mig att köra några extra konditionspass här under hösten, mycket möjligt.

Metcon Whole life Challenge del 1(AMRAP – Reps)
Timecap 3min
400m run
AMRAP Planka push ups
Din score är totala antalet du hinner göra!
1 min vila till del 2

Metcon Whole life Challenge del 2 (AMRAP – Reps)
3 varv av:
45s on 15s off
1. Air squat
2. HR burpees
3. TTB
4. DU / SU dela antalet med 3 för score!
5. Push press 40/25
1min vila mellan varven!

Totala antalet reps för del 1 och del 2 blir ditt tävlingsresultat.

12036667_916199538466278_3923446848004578496_n

Svettigt gäng :)

Så här i början är jag väldigt nöjd med att vara igång igen med strikt kost. Det är skönt o vilsamt och jag har regler att hålla mig efter. Det funkar liksom bra för mig. Återstår att se hur länge jag känner så :)

Taggad , , , ,

Kommentera

