Karin & yogan

Jag tycker verkligen om yoga. Jo, jag lovar, jag gör det! Läser till o med bloggar med flummiga yogisar som vill väl och förändra världen och sig själva. Många gånger har yogapasset varit ett av det skönaste på hela veckan.

Men, det har hänt något. Sen höstterminen började har jag bara varit på max 3-4 pass. Och jag vill bara säga det här: -Yogan, det är inte ditt fel, det är jag. Tror jag.

Eller lite ditt fel är det väl. Yogan har hamnat på lite andra tider den här terminen och uppenbarligen verkar det krocka med mitt vardagsliv. Jag får inte till det. Och visst, jag skulle kunna köpa en prenumeration på Yogobe och köra hemma. Men det är inte alls samma sak. Jag vill ha en sal, vänner att träna med o en instruktör.

Men samtidigt… jag har ju inte satt ner foten o verkligen gjort det möjligt för mig att gå på yoga när jag vill. Av någon anledning känns det svårare att göra det än när det gäller vanliga crossfitpass, då kan jag pussla o mecka hur mycket som helst. När det gäller yogan så glider det iväg. Göta har yoga på torsdag kväll kl 20 o söndag efm kl 17. Svåra tider! Torsdagen kl 20 vill jag helst ha kommit hem från träningen o börjat med middagen. Och söndagar är ett enda långt mat-o-fix-race så klockan 17 står jag oftast i köket eller skyndar runt i bilen mellan mina bostäder (min lght, killens lght).

Gnälligt. I know. Det där pusslet alla pratar om, it’s happening, och jag får inte ihop det. Jag kan inte trycka dit yogapusselbiten hur gärna jag än vill. Jag måste rucka på något annat. Suck.

Men jag vill ju yoga och jag vet ju hur mycket min kropp gillar det, och så mycket bra saker som kommer utav att yoga. Jag vill ju innerst inne bli lite mer som de härliga blogg-yogisarna som åker till Bali o fastar i en vecka för att finna sig själv. Minus fastan då.

Jag äger för tusan 2 yogamattor. Jag måste köra igång igen. Ett pass i veckan ska väl inte vara så svårt? Gör plats för yogan!

image71-1024x1024

Zandra. Typiskt härlig yogatjej på Bali. Bild från hennes blogg.

Taggad , ,

One thought on “Karin & yogan

  1. Emma skriver:

    Känns så mycket lättare att vara yogatjej på Bali än mitt i samtiden i kalla Göteborg på något vis… Annars är jag precis som du med yogan. Vill, men pusslar inte ihop det och prioriterar väldigt lätt bort.

Kommentera

