Ett tomt golv och all tid i världen

Jag är ensam hemma ett par dagar. Det är rätt trist. Att äta middag själv, sova själv, vakna själv. Prata med sig själv (eller ja, är inte ritkigt där än…) Men, men… Det finns positiva saker också. Som att man kan träna sent på kvällen o bara tänka på sig själv. Igår sladdade jag in i boxen vid 19.30 och gick därifrån kvart i 9. Gött :) Sedan blev det en väldigt sen middag framför tvn och ja, sen var det ju liksom dags att sova.

Men det här med att träna sent, när det värsta efter-jobbet-hetsen har lagt sig och de flesta redan är klara med sitt i boxen, det är rätt fint ändå. Inget jag kanske hade velat göra varje dag, men ibland är det skönt. Igår hade jag egentligen tänkt att vila benen efter ett par rediga pass under helgen, men äsch… jag struntade i det. Benen kändes förvånansvärt fräscha. Ibland tror jag att den där klyschiga grejen ”active recovery” faktiskt fungerar.

I lördags var det ett jäkligt jobbigt pass, så på söndagen var benen lite som telefonstolpar. Så jag pressade inte kroppen alls utan bara genomförde söndagspasset med styrka front squat, KB-rodd och sedan en liten tabata-metcon med pushups, situps o airsquat. Inget tungt, inget pressande till sista droppen, utan bara skönt, lite gött svettigt o få kroppen mjuk.

Igår måndag så kändes hela kroppen bra. Så då tänkte jag att ett 531-styrkepass nog inte skulle vara några problem. På schemat stod 3×3:or, så det var liksom ingen direkt volym heller. Det funkade och jag har ingen värk idag.

När jag var klar med min styrka så var sista crossfitpasset i full fart på golvet bredvid. Men på uppvärmningsytan var det tomt. Jag var ensam. Ett helt tomt golv att göra vad jag vill på. Egentligen skulle jag åkt hem såklart. Men… frestelsen var för stor. Klart som fan jag ville göra lite snatchar när golvet var så inbjudande. Så mycket plats bara till mig och skivstången. Lovely!

Jag jobbade upp med dubblering till 40 kg och sen drog jag en på 43 kg. Mest bara för att jag mentalt alltid behöver komma över 40 kg på ett bra sätt. Även om mitt max nu ligger en bit därifrån så är det fortfarande en hang up i huvudet.

Sen kunde jag packa ihop o åka hem. Nöjd o glad. Avstressad och klar i huvudet. Lugn.

barbell

 

Taggad , , ,

Kommentera

