Kan vi pausa lite?

Det är så jäkla mycket. Hela den här månaden har liksom bara gått åt helvette, krafterna börjar ta slut. Familjemedlemmar är sjuka, utbrända och kämpar på. Jag försöker finnas till hands, pratar, hoppas på bättring, täcker upp när deras krafter tar slut. Tänker på allt jag borde göra för att underlätta mer, finnas till mer. Hjälpa. Tänker på det där ”värsta som kan hända”-scenariot men håller det på en armlängdsavstånd ett tag till. Hela tiden en känsla av att jag borde göra mer. Vårda mina närmaste mer.

Jag måste fixa massa grejer i och med att jag fått nytt jobb, lämna över mina uppdrag, lära mig allt nytt, fixa med lån till tjänstebilen som jag ska köpa loss. Börjar först vid årsskiftet på nya stället, men efter ändrade omständigheter så har det blivit lite mer att göra med en gång och jag kommer inte riktigt få den mjuka inskolning jag hoppats. Hålla koll på sprallig unghäst som inte kan hålla sig riktigt hel, sårvård och oro mest hela tiden. Andra familjemedlemmar som tycker vi ses för lite. Vänner som vill hitta på roliga saker, och det vill ju jag med… men hur ska man orka det? Bo på två ställen. Flytta grejer.

Life-is-tough

Och samtidigt hålla uppe träningen, för det är just nu det enda som fungerar och har rullat på skadefritt o skönt. De senaste veckorna har dränerat mig på energi men träningen tömmer hjärnan och fyller på med endorfiner för stunden.

Folk frågar om jul och vart vi ska vara, vad vi ska göra. Jul. Herregud, känner bara stress inför allt det där just nu.

Jag vill bara kliva av tåget just nu och pausa på en hållplats ett tag. November får sååå många minuspoäng i min bok och just nu verkar det inte bli någon ljusning i december, tror att det kommer vara likadant.

Tills jag ser ljuset så tänker jag bara lyssna på Adele, läsa klyschig instagram-pepp och sätta ena foten framför den andra. This too shall pass.

Fil 2015-11-18 13 56 23

Taggad , ,

Kommentera

