Mörkret, simningen och tyndlyftnings-peppen

En helt vanlig träningsvecka. Det är mörkt o regnigt ute och dagsljuset är något som man lätt kan missa om man inte råkar titta ut genom fönstret typ vid lunch. Om man har tur. Regnar det så blir det liksom inget ljus den dagen. På ett sätt är träningen än mer viktigare nu, för jag kommer inte vakna till av solen i ansiktet any time soon. Jag behöver energin och att röra på mig. Jag är ju ett praktexempel när det gäller att sitta stilla hela dagen vid ett skrivbord, fast jag försöker vara duktig o höja upp bordet då o då… men, men..

12249577_942608039158761_8140645727039789369_n

Snatch-pass i tisdags, med en jävla burn-wod på slutet som nästan gav mig Franhosta!

12311104_942993265786905_7698899382278530137_n

Helt mos efter onsdagens Monster mash-pass. 30 min, 3 mini-wodar.

Så jag försöker få in alla timmar jag kan i boxen, vilket gör att jag istället är väldigt trött i kroppen mest hela tiden, haha! Och att ställa klockan på 06.00 för att åka till simningen eller yogan på morgonen tar emot när det är så himla kallt o mörkt. Men jag gör det och är rätt stolt över det. Hela jäkla hösten har jag varit i simbassängen kl 7 varje onsdag. Och nu är det bara en gång kvar. Kommer kännas både tomt och skönt när det tar slut. Min plan är att pausa simningen, iaf i ordnad kursform, för att kanske ta upp det senare i vår igen och kanske hoppa på en kortare kurs om jag hittar nån. Har sneglat på Simcoachen.se och de har ju några varianter som är lite kortare, får se om jag kan hugga en plats framöver.

För det är roligt med simning. Men så jävla svårt också. Det har absolut varit min största utmaning det senaste halvåret träningsmässigt och jag är glad över att jag gav det så mycket tid ändå. Vad jag sen ska göra med själva grejen, att jag nu typ kan ta mig fram i frisim har jag inte riktigt bestämt än. Om jag ens ska göra något av det. Mest en kul grej och en utmaning tror jag.

En annan väldigt rolig grej som jag har sett fram emot väldigt mycket är söndagens oly-camp på Göta. En hel dag med bara massa tyngdlyftning, 16 deltagare o 2 coacher. Jag blir alldeles prillig inombords när jag tänker på det :)

09:00-12:00 Teori, praktik, drillar och massvis med lyft för Snatch
12:00-13:00 Lunch
13:00-16:00 Teori , praktik, drillar och massa massa lyft för C&J

Återkommer med ett inlägg om det i nästa vecka antar jag.

Och att tyndlyftnings-VM just nu pågår i USA gör inte saken sämre. Väldigt häftigt att se de allra bästa lyfta heeeelt sjuka vikter. Dessutom är det massa härliga crossfittjejer med, 4 av 5 i isländska landslaget är Crossfit Games-atleter. Både Annie, Katrin och Sara är med och från Sverige vår egna Patricia Streinus som passade på att sätta nytt svenskt rekord i ryck (88 kg!!) :) Vi har ett par svenska tjejer till med, men har inte koll på hur det har gått för dem riktigt då jag inte vet deras viktklasser. Men inspirerande och kul att se på är det iaf.

Annat tipsigt:  Ett podtips för alla Camille-fans är Träningspodden med Lofsan o Jessica, avsnitt nr 12. Styrka och uthållighet innehåller en intervju med Camille från när hon var på besök i Stockholm. Början av intervjun är lite skämskudde för Lofsan har liksom ingen koll alls på vem hon är typ. Men, det blir bättre. Och att få lyssna på Camilles sköna fransk-amerikanska är alltid trevligt. Hon berättar även små historier som jag inte hört så mycket förut, men en hel del är det vanliga intervjusnacket. But still, coolt att Camille var här ändå :)

 

Taggad , , , ,

Kommentera

