Tänk om…

140617_NPFL_Vegas_13178_a2937525-1800-4fe7-9ec9-7b2507d90efa

Kommer på mig själv ibland att sitta o dagdrömma om hur bra man hade kunnat bli på något om jag bara hade börjat tidigare i livet o varit fokuserad o liksom gett allt på en enda grej. Men, jag är ju inte en sån person som vågar spjutspets-köra på en grej. Jag kan inte välja o kan inte välja bort. Så det slutar ju alltid med att jag vill vara med o göra allt, prova allt och inte behöva välja. Visst, jag höll på rätt fokuserat med hästar o ridning i hyfsat många år (eeeh, typ 20). Men ganska tidigt kom ju den där realistiska tankarna in ”du måste ha ett riktigt jobb o riktig utbildning”. Helt enkelt ”Jag är inte Malin Baryard”. Och sen sökte jag in till högskolan och där flög hästkarriären iväg.

Likadant med crossfiten. Jag sitter ju ofta o önskar att jag hittat den tidigare. Tänk va grymt det hade varit o vad stark o härlig man hade blivit om man börjat när man var typ 23. Eller 19! Crossfit innehåller det mesta och jag slipper välja, jag får allt serverat i en härlig blandning. Men numera skulle jag vilja våga specialträna lite mer. Fantiserar om att ge mig in i styrkelyftsvängen. Eller kanske ännu hellre tyngdlyftningsvärlden. Tänk… varenda pass få lyfta skivstång. Rycka o stöta så mycket jag orkade hur mycket som helst! Gå till någon insvettad gammal källare med hulkenstarka små tjejer i 48 kg-klassen som lyfter hästvikter och tjocka stora killar som lyfter typ hus. Vara medlem i en klubb som bara fokuserar på lyft. Det hade varit coolt. Tänk! *googlar*

Sen… sen kommer jag på att jag då inte kommer få köra crossfit på samma sätt. Och då börjar jag knorra lite. Jag vill ju inte välja bort.

Games2013_KatrinTanjaDavidsdottir_rotator

And here we go again…. så håller cirkeln på liksom. Den återkommer lite då och då. Drömmen om tyngdlyftningsklubben. Men det blir aldrig något av den. Min önskelösning på det här vore ju såklart att min egna crossfitbox Göta skulle ta tag i det här med barbell club-grejen och ha pass en eller ett par dagar i veckan där  det bara var oly-träning. Att man följde ett träningsprogram och lyfte fokuserat och organiserat, gärna en fast grupp av människor. Som när jag följde oly-programmet, fast på egen hand. Jag fattar nog fortfarande inte riktigt hur fan jag fick till det där, den hösten jag körde det… Men, jag körde färre cf-pass helt enkelt. Hemska tanke ;)

Men fan va kul det var.

Taggad , ,

2 thoughts on “Tänk om…

  1. claratoll skriver:

    Jag tränar TL på ett gym i Örebro, och vet ett flertal personer som tränar där en gång i veckan för att få mer specifik TL-träning i kombo med CrossFit! ;) Det kanske kan vara en lösning!

    • Karinmedk skriver:

      Jo, det är klart att det måste gå att kombinera. Det är bara det att jag älskar de där svettiga metconsen lite för mycket också. Men jag ska försöka få till det. Mer barbell helt klart!

Kommentera

