WOD 160216

Igår fick vi köra en lite modifierad variant av en main site-wod. Alltså en wod från crossfit.com, där det läggs ut pass varje dag som alla kan göra. Den woden vi fick igår var från 8/2-16 och Dan Bailey hade fått vara poster boy för den och blivit filmad när han köttade loss.

Woden såg ut så här:

3 5-minute rounds for max reps at each station:
From 0:00-2:00, run 400 meters then double-unders
From 2:00-3:00, 35-lb. dumbbell push jerks
From 3:00-4:00, pull-ups
From 4:00-5:00, 35-lb. dumbbell hang squat cleans

Rest 5 minutes between rounds.

Ändringarna vår coach gjorde var att den skulle kunna gå att genomföra hos oss var 150 m rodd istället för löpning (pga februari! Svinkallt o mörkt ute ju). Så första minuten var 150 m rodd + max DU’s, och vi körde bara 1 min på varje, så det blev 4 minuters arbete och sen fick vi 3 min vila mellan varven. Sen gjorde vi hang squat cleans med stång, för vi har inte tillräckligt många hantlar för att alla ska kunna köra.

Det var en jävulsk lite sak det här. Armarna tar ju tokslut! Redan första varvet kände man vart åt det barkade… Stumma armar o axlar direkt. Jag körde med 15 kg-hantlar på push jerks och det var lite för tungt tror jag, sista varvet jag jag nere på 3:or sen fick jag lägga ner o skaka ur armarna. DU’sen funkade lite sisådär, trasslade ordentligt första varvet, men mest pga att det var lite trångt o för mkt prylar framme. Drog i repet lite överallt. Gick lite bättre andra o tredje varvet.

Grejen var ju att jag hade kollat på filmen med Bailey tidigare i veckan och ba ”kul wod, den hade jag velat göra när man kan springa ute bättre”. Men jag behövde alltså inte vänta så länge… Och den var sjukt mycket jobbigare än vad han får den att se ut. Om man säger så här – så många reps som han fick ihop på typ ett av sina varv fick jag ihop på mina 3 tillsammans, haha! Iofs då något modifierad med rodden o lite mindre tid på DU’s. Men ändå. Wow liksom. De där Games-atleterna är på en sån sjukt hög nivå så det är liksom svårt att fatta.

Men det är väldigt roligt att man kan få känna på såna här grejer ibland, att köra samma wod som resten av världen :) Gav lite Open-känsla! Och inte bara på ett positivt sätt, för fy satan va flåsigt det blev o va kass jag kände mig när jag blev tvungen att släppa hantlarna, räcket eller stången alldeles för ofta… Känns ju ganska bra att veta att jag inte ska ge mig på Open så som jag brukar göra, utan ta det lite piano.

Gårdagens styrka, som vi gjorde innan den här metcon-delen, var snatch och det var pb-försök för den som ville. Och tro mig, jag försökte. Men 51 kg gick inte idag heller. Tidsfaktorn är det svåraste. Vi fick 20 min på oss, och det tar ju sin lilla tid med snatch numera. Min kropp behöver många lyft för att komma igång och då rinner tiden iväg. Så det slutar alltid med att man bara har typ 3 min kvar när man är upp på pb-försöket. Lite dumt. Ska jag ta 51 behöver det nog bli ett helt eget pass dedikerat till att komma dit. Utan stress och tankar på metconen efteråt. Men jag hade en bra känsla när jag drog 49 kg iaf, så det tar jag med mig och är nöjd med det. Det är ju inte jätteofta jag maxar numera, så det var gött att få känna på lite tunga snatchar igen. Älskar verkligen det här lyftet.

12734248_986671818085716_4816270935484695542_n

Gänget från två pass förenades i en go bild.

Taggad , , ,

Kommentera

