16.3

Nu är det ju tisdag, så hela 16.3 är överstökad redan. Jag tog tjuren i hornen redan i lördags och försökte mig på att våga göra en bar muscle up. Men jag insåg rätt snabbt att näe, jag har ingen aning om hur det ska gå till. Jag kan göra massa strikta o kippade pullups, strikta o kippade chest to bar… men att gå därifrån till att få upp typ halva kroppen ovanför stången är uppenbarligen en helt annan grej för mig. Tråkigt. Men jag kände mig hopplöst tung o svag så jag kunde liksom inte tro på att det skulle gå.

2016 Open Standards

Julie visar hur det var tänkt att jag skulle hamna…

Den skalade varianten på 3 bar MU skulle vara 5 st jumping ctb. Konstig skalning kan man tycka… o det tyckte jag också. Så jag gjorde min egen variant av 16.3, eftersom jag inte är reggad så kan jag göra som jag vill. En befriande tanke! Så min 16.3 blev så här:

7 min amrap
3 ctb
10 power snatch 25 kg

Utmanande för mig och gav mig en ruskig känsla i underarmarna. Jag fick till 5 varv, och ctb var lika fula varje gång, haha! Vissa dagar funkar kippen o jag kan få till några rätt snygga. Men idag fick det bli grepp med handflatorna mot mig, kippa upp och sen dra det sista in mot nyckelbenen. Ryckigt o lite sprattligt. Och inte kunde jag sätta ihop dem särskilt snyggt heller. Well, well…. snatcharna kändes okej. Jag kände redan på andra varvet att det inte var någon idé att försöka hålla ett snabbt tempo, för flåset o armarna blev liksom körda direkt! på 4e o 5e varvet delade jag upp dem i 5-5, med typ 5-10 sek vila emellan. Annars försökte jag bara stanna till kort i botten för att släppa greppet lite. Det var ju händerna o underarmarna som gav upp, så jag provade även att inte hålla runt stången i toppläget utan räta ut fingrarna lite. Vet inte om det gjorde någon skillnad, men det var lite skönt. Jag blev förbannat trött ändå och fick en skön workout.

Så, även denna veckan kan jag nog säga att min utmaning med att chilla o inte ta open så allvarligt har lyckats. Jag gjorde min variant, fast visst grämer jag mig över att bar MU känns hopplöst svårt… speciellt när hela jävla internet svämmar över med filmer på folk som får till sina första. Ser jag en film till blir jag tokig, haha! Rub it in liksom….

Men nu vänder vi blad. Mot 16.4!

Taggad , ,

Kommentera

