16.4 och 16.5

Har ju visst hoppat över (glömt bort, inte haft tid, ignorerat… ) att skriva om både 16.4 och 16.5. Så here we go.

16.4 var ju en wod som egentligen passade mig rätt bra. Fram till att man kom till hand stand push ups då. Men med årets mål i tankarna o inte deppa ihop o göra dumma grejer så skalade jag helt enkelt ner hspu till hand release push ups istället.

Woden såg ut så här:

13 min amrap av
55 deadlift 102/70 kg
55 wallballs 9/6 kg
55 cal rodd
55 hspu

En riktig långkörare alltså med många reps på varje moment. Att börja med de där marklyften gjorde ju att hela kroppen liksom blir lite geléig. Men jag delade upp dem och gjorde 7:or rakt igenom och det kändes bra. Wallballs är ju inte min starka sida, men jag försökte beta av dem o större set, typ minst 15. Blev lite spridda skurar mot slutet där. Rodden var inte mycket att fundera på, bara köra så hårt man orkade och ändå kunna hålla jämnt tempo genom 55 kalorier. De som sedan kunde hspu gick ju iväg o satte igång med det o jag la mig på golvet o köra hrpu. Hann med 17 st, om jag inte minns fel, innan klockan pep o 13 min hade gått. Så egentligen var ju det här en vanlig chipper för oss dödliga, för games-atleter blev det en amrap för de hann börja om igen. Men jag genomförde den med go känsla och bra flyt hela vägen. I like!

1934047_1005733692846195_6668540464639968487_n

Gänget jag körde med på 16.4

 

16.5 blev ju till allas förfäran en repris på 14.5. Helvetteswoden med thrusters och burpees. Jag var ju med o gjorde den 2014 och visste precis hur jävla ont den gör och hur knäckt man blir. Då tog det 20 min för mig att ta mig igenom 21-18-15-12-9-6-3 av thrusters 43/29 kg o burpees. Mitt mål var att slå den tiden. Jag är ingen superflås-person med massa motor o som älskar thrusters, men jag kände ändå att 2016 års Karin borde kunna slå 2014 års Karin.

Jag blev väldigt motiverad och det var det som behövdes för att ge sig på den här woden igen, för man måste liksom ge sig hän in i det här. Det går inte att halvfjösa eller typ ”jag börjar o så får jag se om det känns bra…”. Antingen kör man eller så kör man inte och man ska bestämma sig för att man ska igenom skiten. Jag la upp en plan i huvudet för thrusters-repsen och lyckades hålla mig till den. Jag gav mig fan på att inte stanna i burpeesen och den enda vilan jag gav mig själv var mellan seten i thrusters o då var det bara korta pauser. Inget sånt där göra ettor o står o stirra på stången o hålla på. Fokus. Jag mot klockan.

Och det gick! Jag slog min tid o landade flåsande, kvidande o vimmelkantig efter 17.44 min. Jäj! Så himla glad över att jag lyckades :) Visst, jag hade kanske hoppats på mer, men det här duger gott ändå.

Det togs ju en del roliga bilder på passen, många var fint utklädda på Påskafton, men jag kommer ju såklart aldrig med på några sådana bilder. Det är en grej jag har. Jag kan vara med på hur mkt tävlingar o pass o grejer som helst, men jag fastnar aldrig på några bilder om det är någon som är där o tag lite bilder medan vi kör. It’s a gift, typ.

12719497_1012552592164305_1517877554427488335_o

Tjoho! Open är slut!

Eftersom jag inte reggade mig på Games-siten i år så har jag ju inte några roliga listor att visa med placeringar hit o dit. Men jag känner mig ändå väldigt nöjd med hur jag har genomför det här wodarna. Gjorde bara 4 av 5 och det kändes ok. Nästa år hoppas jag att jag kan regga mig igen, kanske, och ändå ha en avslappnad syn på det. Eller så kör jag på så här nästa år också och skalar lite som jag vill där det behövs. Det är rätt gött det med och gör ju att alla wodarna blir roligare.

Ett annat alternativ är att jag lär mig MU o HSPU o allt annat sånt där svårt. Så slipper jag fundera på det. Haha!

Taggad , , ,

Kommentera

