Skruttknät strikes again

Ja, när man minst anar det och känner sig som starkast och på gång… då smäller det.

Gårdagens pass var inga konstigheter. Sånt jag gör varje vecka och har gjort nu ett bra tag. Styrkan var 15 min jobba upp till 1×2 tung clean & jerk. På tavlan stod det upp till 87,5 %. But who’s counting? hehe… Kändes asbra, så jag pangade på 63 kg och gjorde 3 stabila lyft. Hurra! Så jäkla gött att det fungerar så bra. Jerken är inte längre ett problem och jag är så himla sugen på att se vad ett nytt pb skulle hamna på. Men….. den drömmen lär ju få vänta på sig nu :(

Efter de tunga lyften gjorde vi en 5 min EMOM med 6 snabba c&j varje minut på en lämplig vikt, 50-60% av max ungefär. Jag kände mig lite kaxig o la på 40 kg. Herregud va jobbigt det blev, hah! Men det gick :) Återigen – kände mig stark!

Dagens metcon var en stressig historia där vi körde lag, 2 o 2. Vi var ojämna, så jag körde med Therese o Klara där jag o Tess jobbade samtidigt. 10 min amrap med 5 KB svingar 32/24 kg, 5 boxhobb, springa till väggen (10 m) göra 5 burpees, springa tillbaka o växla till lagkompisen. Jättekul, jätteflåsigt och ett jävla ös! Det går ju inte att inte ryckas med och speciellt när jag kör med Tess som är snabb som vinden.

Vi öste på i svingarna, gjorde snabba studsiga boxhopp med direktstuds i botten liksom o sen försökte jag hänga med i hennes burpee-tempo. Men det gick ju inte, haha! Vi hade ungefär 3-4 min kvar av woden när jag i ett boxhopp pajjar knät igen. Jag landar uppe på lådan o vänsterknät viker sig helt okontrollerat ut åt vänster det knakar till och jag känner ju direkt att det har gått sönder igen. Stannar upp får lägga mig på soffan i högläge o med en iskall flaska Jäger på knät (det var det som fanns att tillgå i frysen på Göta, haha!). Och sen fick jag låna en krycka som fanns i boxen, sån himla tur!

12986430_10153380071650981_868857780_o

Ser oförskämt glad ut. Men jag antar att man blir det av iskall Jäger. Nu är jag mest depp :(

Jävla boxhopp…. Jag vet att det alltid är lite högre risk att göra direktstudsar. Men nu har jag liksom gjort det ett tag och jag klarar av ganska stora set där. Och jag kan ju hoppa hopprep utan några som helst problem. Allting har funkat med knät så himla länge att jag nästan slutat tänka på vad jag ska vara försiktig med. Den tiden är ju över nu kan man säga.

Även om jag nu inte har fått någon allvarlig skada, vilket jag inte tror (HOPPAS!!!), så kommer ju knät ha fått så pass mkt smäll nu att det för alltid kommer vara ganska ostabilt. Rehabperioden kommer väl ta några månader. Men sedan kommer jag nog typ för alltid behöva göra stabiliserande övningar för att ens kunna hålla på med det jag vill.

Nu är det lindat rätt hårt för att det inte ska svullna upp och då känns det rätt bra. Jag kan gå långsamt utan krycka, har ingen värk och kan räta ut det i princip utan att det gör ont. Däremot kan jag inte vinkla ihop knät så värst bra, inte över 90 grader iaf. På måndag har jag tid hos sjukgymnasten och hon kan väl känna hur det verkar sedan och komma med en första teori om status.

JÄVLA SKITHELVETTE!!!

SÅ känns det. Jag har ju haft flyt och känt mig stark och flåset är på gång ordentligt. Jag kände mig ju för tusan till o med pepp på löpning o rodd! Den här säsongen skulle ju bli grym! Och så tävlingen i augusti….

Nu känns det som att jag kommer få sänka ambitionsnivån på allt. Målet blir att komma tillbaka så snart som möjligt. Är jag på banan till augusti så skulle det vara fantastiskt roligt! Men samtidigt måste jag ju vara realistisk och tänka längre. Jag vill kunna köra crossfit hela året, inte bara en tävling. Jag ska kämpa på och hoppas att knät svarar lika bra på rehab som det gjorde förra omgången.

Men visst känns det jävligt deppigt….

ärtor

Skyndade mig hem efter passet o bäddade in knät i frysens vardagshjältar – de gröna ärtorna.

Taggad ,

Kommentera

