Att hålla ihop

Just nu är jag så lös i kanterna. Hjärtat är i bitar och det känns inte som att jag har kraft att hålla ihop min kropp, mina tankar… Jag har gått sönder inuti och det kommer ta lite tid att laga. Men såret som revs upp för typ två månader sedan kommer nu äntligen få lite tid att läka. Tror jag.

När jag fastnar i de där riktigt dåliga tankelooparna, och kroppen gör så jävla ont av ledsenhet, så tror jag på riktigt att jag liksom bara kommer flyta ut på golvet tillslut. Att jag kommer lösas upp och bara sluta fungera, rinna ut i en pöl. Drunkna. Av en tyngd som trycker ner mig i golvet.

Ja, det är en av de värsta dagarna idag och ja, jag vet att det kommer komma bättre dagar. Idag skulle jag behöva ta värktabletter för mitt hjärta och om jag hade vägt mig så hade jag nog gått upp några kilo pga tyngden i mitt bröst och klumpen i halsen.

Jag tar mig igenom dagen genom att inte se någon för länge i ögonen, att låta kollegorna prata på. Försöker dölja mina svullna ögon. Stänger dörren. Bocka av arbetsuppgifterna som är enkla och inte kräver massa kreativitet.

Och jag kommer svara att jag mår bra om du frågar. För annars kommer jag inte hålla ihop. Men tiden läker väl det här också tillslut.

Taggad

Kommentera

