Magkänslan.

Jag har börjat på det här inlägget rätt många gånger de senaste veckorna. Men det blir aldrig riktigt bra. Jag behöver inte berätta massa saker eller ventilera. Jag vill bara få ut något.

Senaste tiden har varit jobbig, gråtig och krävande. Men samtidigt har det också infunnit sig en ny säkerhet, en ny syn på saker. Nya prioriteringar och omvärderingar av både mig själv och andra. Jag försöker gå tillbaka till min grund och kärna.  Jag kände att jag glidit iväg åt ett håll som var destruktivt och att jag inte var inkopplad riktigt. Glappkontakt mellan tankar o känslor liksom. Energilös.

Jag har fått mer innehåll i livsryggsäcken. Jag har funderat, fått berätta min upplevelse och fått svar som gjort att jag fått en ny vinkel. Återigen har jag nedvärderat mig själv, det går så ljudlöst och utan att jag tänker på det. Plötsligt befann jag mig där igen, helt av egen tankekraft. Det är helt automatiserat i hjärnan och jag missar alltid att se mönstret, tills det är för sent, och jag har tappat motståndskraften.

 

Jag går o funderar på hur lätt jag kommer falla ner igen i den där gropen, där jag bara lyssnar på andra, värderar mig själv utifrån vad andra tycker o tänker. Att jag alltid tar på mig all jävla skuld. Min magkänsla har aldrig, aldrig, aldrig haft fel. Ändå så har jag tvivlat på den så många gånger, men det visar sig typ alltid att känslan var rätt i efterhand. Det är en sån himla konstig grej det där.

Nu känner jag faktiskt att jag kan möta människor med lite rakare rygg. Lite öppnare hjärta, fast samtidigt ett försiktigt hjärta. Jag vill ge människor jag möter en lugnare, tryggare känsla, med mer eftertänksamhet. Samtidigt som jag alltid ska lita på den där magkänslan, och agera om jag behöver. Jag ska välja. Och jag ska tycka och känna. Jag ska ta mig tiden.

 

Kommentera

